اقتصاد مقاومتی تنها راه حل خارج شدن از رکود/ چاره اندیشی رفع بیکاری
اقتصاد مقاومتی تنها راه حل خارج شدن از رکود/ چاره اندیشی رفع بیکاری

خبر استان:امام جمعه بوشهر گفت: رکود اقتصادی در صنایع و واحدهای تولیدی و بیکاری در کشور حاکم است که برای گذر از این مشکل اقتصادی و اجتماعی باید چاره‌اندیشی شود.

به گزارش خبر استان، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تاکید بر بهره جستن از ماه مبار رمضان اظهار داشت: بازگشت از زندگی عصیانی و نقصانی به سمت زندگی الهی، تقوایی و ایمانی از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ماهیت و جوهره آمریکا نفی اسلام انقلابی است تصریح کرد: تصوری که برخی‌ها دارند که ما می‌توانیم با آمریکا کنار بیاییم تصور غلطی است چراکه ماهیت و جوهره آمریکا نفی اسلام انقلابی، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اندیشه‌های تهاجمی آمریکا شاهد بوده‌ایم خاطر نشان کرد: تهاجم سخت در ۸ سال دفاع مقدس، تهاجم نرم، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در اشکال مختلف، از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون آمریکا علیه ایران اسلامی روا داشته است.

امام جمعه بوشهر ماهیت و جوهره آمریکا را استکباری دانست و افزود: ماهیت آمریکا چپاول ثروت‌ها و تحت سیطره قرار دادن قدرت‌های جهان است که این ماهیت با ارکان نظام اسلامی ایران که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است سازگار ندارد.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه پای میز مذاکره آمریکا با نگاه استکباری است بیان کرد: آمریکا در تمام عرصه‌ها بدنبال اندیشه‌های استکباری خودش و ایجاد راهکاری برای تهاجم سخت و نرم در ابعاد گوناگون است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر رکود اقتصادی و بیکاری در کشور را دو مشکل عمده دانست و تاکید کرد: رکود اقتصادی و بیکاری در جامعه ملموس است و همه مردم آنرا درک می‌کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بسیاری از مراکز کارآفرینی دچار رکود هستند گفت: بسیاری از صنایع کوچک و متوسط یا تعطیل هستند و یا زیر ظرفیت فعالیت می‌کنند که این مهم اعتراف مسئولان است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه رکود اقتصادی و بیکاری به سبب تحریم‌ها نیست خاطر نشان کرد: بخشی از این مشکلات مدیریتی در دولت کنونی، سابق و اسبق است که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی تنها راه حل گذشت از بحران رکود اقتصادی را تحقق طرح‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مسئولان باید در این راستا برای رهایی جامعه از چالش‌های اقتصادی و بیکاری تلاش و کوشش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر فعال شدن صنایع کوچک و متوسط افزود: با تدوین راهکار مناسب با بهره‌مندی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی می‌توان از بحران رکود اقتصادی عبور کرد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه زیاده‌خواهی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای نشان از خوی استکباری این کشور است افزود: زیاده‌خواهی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای نشان از خوی استکباری آن است چراکه مانند یک حیوان درنده است که هر چه می‌خورد سیر نمی‌شود و می‌خواهد تمام دنیا مال خودش باشد.

وی با بیان اینکه اساسا سیاست آمریکا استکباری است گفت: آمریکا بدنبال متوقف شدن پیشرفت در ابعاد گوناگون است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ایران همیشه انقلابی، ولایی و به دنبال آرمان‌ها و ارزش‌ها و اجرایی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی است تصریح کرد: برخی‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی جوانان بسیجی و انقلابی را با عناوین جعلی می‌کوبند اما باید بدانند این جوانان همان‌هایی هستند که در مقابل مشکلات نظام جان‌نثاری می‌کنند.

صفایی بوشهر تاکید کرد: ایران همیشه انقلابی، ولایی و به دنبال آرمان‌ها و ارزش‌ها و اجرایی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اظهارات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که می‌خواهند خودشان را نشان دهند افزود: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادعا می‌کنند که اگر انتخاب شویم برجام را پاره می‌کنیم همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند ما آنرا آتش می‌زنیم.

وی با اشاره به اینکه برجام برای ایران اسلامی هیچ برکاتی نداشته گفت: مگر برجام چه خیراتی برای ایران داشته، تحریم‌ها برداشته نشده ضمن اینکه به اموال ایران هم دستبرد زدند لذا خیلی نمی‌توان به برجام تکیه کرد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه در برجام نباید اغراق شود گفت: آمریکایی‌ها برجام را نقض کنند تا ملت ایران نشان دهد که پیشرفت در تمام عرصه‌ها چگونه است و نخبگان نیز نشان دهند که ایران دارای چه عظمتی است.

وی با تاکید بر دقت نظر بر جام گفت: این مهم باید در تمام ابعاد بررسی دقیق شود و ضمن بیان محسنات، مشکلات و نواقص آن مورد ارزیابی قرار بگیرد تا به نتیجه مطلوب رسید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر جنایات آل خلیفه در بحرین را محکوم کرد و خاطر نشان کرد: خاندان جنایتکار و منحوس آل خلیفه بار دیگر به مسلمانان به ویژه به شیعیان تعرض کردند و نظام‌های حقوق بشری هم  سکوت اختیار کردند که نشان از تبانی در مراکز حقوق بشری با ظالمان است به طوری که رژیم آل سعود را از لیست رژیم‌های کودک‌کش حذف کردند.

امام جمعه بوشهر با تبریک سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) به روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی پرداخت و از مسئولان مراکز فرهنگی و دینی خواست به شدت در فضای دینی کوشش کنند./تسنیم