از مراجعه به سالن‌های زیبایی برای درمان مشکلات پوستی خودداری کنید
از مراجعه به سالن‌های زیبایی برای درمان مشکلات پوستی خودداری کنید

خبر استان:متخصص پوست، مو و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مراجعه افراد به آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی برای درمان مشکلات پوستی، بهداشتی نیست و ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری برای افراد به همراه داشته باشد.

به گزارش خبر استان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ،دکتر عباس هادی پور با اشاره به اینکه تنها پزشکان متخصص صلاحیت مداخله و درمان مشکلات پوستی را دارند افزود: همان‌گونه که افراد در هنگام مواجهه با بیماری به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند برای درمان مشکلات پوستی نیز باید به متخصصین پوست مراجعه کنند تا از عواقب احتمالی آن مشکلات، در امان باشند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: انجام هرگونه اقدامات درمانی و مداخله‌ای پوستی توسط افراد غیرپزشک از قبیل سالن‌های زیبایی، آرایشگاه‌ها و داروخانه‌ها ممنوع است ولی متأسفانه امروزه به دلیل سودآوری، اینگونه مداخله‌ها و درمان‌ها بسیار شایع شده است.
وی تصریح کرد: بیماری‌های عفونی در مراکز غیرقانونی به دلیل استفاده نکردن از وسایل بهداشتی و یکبار مصرف شایع است و از طریق تماس با دستگاه‌هایی که در این مراکز وجود دارد به دیگر افراد منتقل می‌شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ایدز، هپاتیت، تب‌خال و زگیل ازجمله بیماری‌های عفونی است که در این مراکز به افراد منتقل می‌شود.
دکتر هادی پور گفت: پوست بزرگترین و بیرونی‌ترین ارگان بدن است و به دلیل اینکه در معرض دید قرار دارد در روابط اجتماعی بسیار تأثیرگذار است.
برداشتن خال‌های پوستی در سالن‌های زیبایی در برخی موارد منجر به سرطان‌ پوست می‌شود
متخصص پوست، مو و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، اقداماتی مانند برداشتن خال‌های پوستی انجام می‌شود که سلامت شخص را به خطر می‌اندازد و در برخی موارد منجر به سرطان پوست می‌شود.
دکتر هادی پور افزود: درصورتی‌که افراد، دچار بیماری‌های پوستی، هرچند ساده‌ای شوند باید حتماً به متخصص پوست مراجعه کنند چراکه علائم ساده در برخی موارد نشان از یک بیماری خطرناک پوستی دارد و سهل‌انگاری در مراجعه به پزشک متخصص می‌تواند سلامت آنان را به خطر بیاندازد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه پوست، سد دفاعی در برابر بسیاری از عوامل خطر شیمیایی، فیزیکی و میکروبی است باید از آن مراقبت‌های ویژه‌ای صورت گیرد که از آن جمله می‌توان به استفاده از ضد آفتاب مناسب، استفاده از پوشش مناسب مانند کلاه و عینک آفتابی و شستشوی پوست با استفاده از مواد بهداشتی استاندارد اشاره کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه مراجعه افراد به سالن‌های زیبایی برای مشکلات پوستی، شایع شده است گفت: ورود افراد غیرمتخصص در امر درمان به‌ویژه در مورد زیبایی و پوست تبعات جبران‌ناپذیری را برای اشخاص رقم می‌زند.

Visited 1 times, 1 visit(s) today