خبر استان:عملی نشدن وعده استاندار به ایرانجوان، باعث تجمع هواداران این باشگاه شد و شورای شهر را در مخمصه بزرگی قرار داده است.

به گزارش خبر استان؛ شورای شهری ها سال گذشته در پی پیشنهاد استاندار، متولی احیای شاهین بوشهر آن هم در لیگ دسته دوم شدند، در شرایطی که مصطفی سالاری هم قول دریافت امتیاز تیم دسته یکی به آنها داد و هم اینکه نگرانی شان را درباره اعتراض هواداران تیم رقیب (ایرانجوان) حل شده دانست و گفت که تا پیدا شدن اسپانسر، استانداری متولی حمایت از نماینده استان در لیگ آزادگان خواهد بود.

اما وقتی شهردار و اعضای شورای شهر بوشهر در شرایطی تمرینات تیمی جدید با نام “شاهین شهرداری بوشهر” را استارت زده و امیدی را در دل هواداران این تیم شکل داده بودند، با بدقولی استاندار مواجه شدند که نتوانست امتیاز رایگانی برای آنها کسب کند و از این رو ناگزیر شدند با هزینه ۳۵۰ میلیون تومانی امتیاز ایلام در لیگ دو را خریداری کنند.

اما این پایان دردسرهای تیمداری شورا و شهرداری نبود، بلکه وعده دوم استاندار مبنی بر حمایت مالی از ایرانجوان هم نصف و نیمه رها شد تا اعضای شورای شهر خصوصا برخی از آنها که مدیون رای ورزشی ها هستند، با اعتراضات متعدد مبنی بر جانب داری از یک باشگاه خاص مواجه شده و چند بار نیز از بدقولی استاندار در جلسات خود انتقاد کردند.

اما انتقادات ایرانجوانی ها طی هفته های اخیر که بحث خرید امتیاز لیگ یکی برای تیم شاهین شهرداری به میان آمد، زوایای جدیدی به خود گرفت.

به عقیده بسیاری از هواداران این باشگاه، اگر قرار بر خرید امتیاز لیگ آزادگان است، چرا نباید ایرانجوان که چندین سال در این سطح حضور دارد و بارها تا پشت در لیگ برتر هم رفته، مورد توجه اعضای شورای شهر و شهرداری باشد؟

همین موضوع هم باعث شد تا شماری از هواداران باشگاه ایرانجوان روز گذشته همزمان با تشکیل جلسه هفتگی شورای شهر، خود را به عمارت امیریه رسانده و پارچه نوشته هایی تحت عنوان “آن روز که نوبت ما بود رای دادیم، حالا نوبت شماست که پاسخ دهید”، خواستار همراهی شورانشینان برای حمایت مالی از ایرانجوان بوشهر شوند.

در ادامه، تجمع کنندگان به نشست شورای شهر که شهردار هم حضور داشت دعوت شدند و نهایتا پس از بحث های صورت گرفته، شرط اسپانسری ایرانجوان اینگونه اعلام شد که کلیه اختیارات مدیریتی این باشگاه به استثنای املاک آن به شهرداری واگذار شود.

پس از آن ایرانجوانی ها با خارج شدن از عمارت امیریه، طی پیام هایی در فضای مجازی اعلام کردند: «شورا و شهردار بوشهر از خرید امتیاز لیگ یکی منصرف شده و از ایرانجوان حمایت خواهند کرد.”

البته تامین منابع مالی همزمان شاهین در لیگ دو و ایرانجوان در لیگ یک که دست کم ۶ میلیاردتومان آب می خورد، پرسشی جدی پیش روی شورای شهر و شهرداری است، ولی به نظر می رسد اوضاع مدیریتی ایرانجوان به گونه ای نیست که آمادگی پذیرش شرط شورای شهر را داشته باشد.

نماینده استان در لیگ آزادگان که به تازگی هیات مدیره تکراری اش توسط اعضای موسس آن شناخته شده، ظاهرا در لایه های خود چنان دچار اختلافات جدی ای شده اند که اخیرا پورکبگانی رییس هیات مدیره آن تهدید به گرفتن سهام برخی از اعضای آن کرده که اگر اینگونه پیش رود، فصل پرچالش تری نسبت به سنوات گذشته پیش روی قرمزپوشان بوشهری متصور خواهد بود.

به هرحال باید منتظر ماند و دید شورای شهری ها با اطلاع از اختلافات داخلی ایرانجوان، این شرط کوچک اما احتمالا نشدنی را پیش روی هواداران آن گذاشته اند یا آنکه واقعا برای تیمداری همزمان دو باشگاه قدیمی شهر آمادگی کامل دارند؟

البته تیمداری از بودجه شهرداری همواره مخالفان سرسخت خود را دارد، چرا که منتقدان می گویند: در بوشهر که از نظر زیرساخت های شهری در فقر به سر می برد، بسامان کردن آن برای بسیاری از شهروندان ارجح تر از هزینه در ورزش حرفه ای می باشد. کما اینکه شهرداری در مناطقی وارد اسپانسری می شود که خبری از صنایع، گمرک، بندر و نیروگاه اتمی نیست، ولی بوشهر پر از این فرصت هاست و آنها را برای تیمداری باید پیش انداخت.

اما در شرایطی که وعده استاندار به ایرانجوانی ها جهت تامین مالی این تیم همانند بسیاری دیگر از وعده های وی عملی نشده و از طرفی توان جذب اسپانسری از صنعت نفت، نیروگاه اتمی یا بخش های صنعتی دیگر را ندارد، هواداران و مدیران ایرانجوان ناگزیرند از شورای شهر تقاضای اسپانسری داشته باشند و ساکنان عمارت امیریه نیز که یکسال تا انتخابات دارند، ناامید کردن ایرانجوانی ها را به مصلحت نمی دانند!

با این همه، پرسش هایی درباره کم کاری استاندار، اداره ورزش و جوانان، صنایع نفت و گازی استان و دیگر بخش های درآمدزای استان از ذهن علاقمندان هر دو باشگاه قدیمی شهر فراموش نمی شود.

 

منبع:خلیج فارس

Visited 2 times, 1 visit(s) today