احیای مشاغل فراموش‌شده استان بوشهر با توسعه آموزش‌های مهارتی
احیای مشاغل فراموش‌شده استان بوشهر با توسعه آموزش‌های مهارتی

خبر استان:مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر از احیای مشاغل فراموش‌شده استان بوشهر با توسعه آموزش‌های مهارتی خبر داد.

به گزارش خبر استان به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه ای استان بوشهر، عبدالرسول کازرونی در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به وجود استانداردهای آموزشی در حوزه گردشگری از آمادگی این اداره کل در راستای ارائه آموزش های مهارتی بیشتر در حوزه‌های محتلف گردشگری و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در این بخش خبر داد.

وی اظهار داشت: با تکیه بر الگوی آموزش‌های بازار محور می توان با احیاء صنایع دستی و میراث فرهنگی استان موجبات ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای جوانان بوشهری را فراهم کرد که این امر نیز موجب احیاء مشاغل فراموش شده مانند عبا بافی، گبه بافی و دیگر مصنوعات مختص استان بوشهر می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، برگزاری نشست های تخصصی بین کارشناسان حوزه صنایع دستی و گردشگری و آموزش فنی و حرفه ای را در راستای ساماندهی آموزش ها در حوزه گردشگری خواستار شد و اضافه کرد: با برگزاری دوره های آموزشی خاص دهیاران در رشته های بومی گردی، طبیعت گردی و … می ‌توان در توسعه صنعت گردشگری روستایی گامی اساسی برداشت.

 کازرونی با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو دستگاه در توسعه هر چه بیشتر آموزش ها در این حوزه تاثیر خواهد داشت گفت: این تفاهم نامه می تواند در حوزه های مختلف صنایع دستی و گردشگری با هدف شناسایی مشاغل جدید، استانداردسازی آموزشی و شغلی و توسعه آموزش های مهارتی به امضا برسد.

Visited 2 times, 1 visit(s) today