تمامی مناطق و شهرستان‌های استان بوشهر دارای پژوهش‌سرا می‌شوند
تمامی مناطق و شهرستان‌های استان بوشهر دارای پژوهش‌سرا می‌شوند

خبر استان:مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اکنون با صدور مجوز برای راه‌اندازی شش پژوهش‌سرا در مناطق مختلف آموزش و پرورش استان بوشهر با آغاز سال تحصیلی تمامی مناطق و شهرستان‌های این استان دارای پژوهش‌سرا می‌شوند.

به گزارش خبر استان، ناصر کرمی ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه توسعه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش استان بوشهر قرار دارد اظهار داشت: اکنون با صدور مجوز برای راه‌اندازی شش پژوهش‌سرا در مناطق مختلف آموزش و پرورش استان بوشهر با آغاز سال تحصیلی تمامی مناطق و شهرستان‌های این استان دارای پژوهش‌سرا می‌شوند.

وی با تاکید بر تعیین زمین با کاربری‌های آموزشی در شهرک‌های مسکونی افزود: زمین‌هایی که دارای کاربری آموزشی در نقاط مختلف هستند نباید تغییر کاربری داده شود که در طرح‌های آموزشی این شهرک‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه در شهرک مسکونی نیایش بوشهر طرح‌های آموزشی پیش بینی نشده تاکید کرد: شهرک نیایش بوشهر برای جمعیتی افزون بر ۲۵ هزار نفر طراحی شده که برای این میزان جمعیت نیاز به ۸ مدرسه دخترانه و پسرانه است.

کرمی از افزایش پوشش تحصیلی  دانش‌آموزان مناطق محروم استان بوشهر خبرداد و گفت: پوشش تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم و روستایی استان بوشهر در متوسط اول به حدود ۹۷ درصد و مقطع متوسطه دوم به بیش از ۸۷ درصد رسید.

وی با بیان اینکه وضعیت پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری مطلوب است گفت: یکی از راه‌های مهم برای افزایش پوشش تحصیلی ایجاد مدارس شبانه‌روزی در نقاط روستایی و محروم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر حمایت مدارس شبانه‌روزی استان بوشهر افزود: اکنون یک‌هزار و ۷۰۳ دانش‌آموز خوابگاهی در ۳۱ مدرسه شبانه‌روزی استان بوشهر تحصیل می‌کنند.

کرمی سرانه متمرکز دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی استان را ۳۰۰ هزار تومان دانست و افزود: اکنون به استثنای مدارس شبانه‌روزی بوشهر و برازجان مابقی مدارس در وضعیت نامطلوبی از نظر برنامه غذایی و تجهیزاتی هستند که لازم است در حل مشکلات این مدارس چاره اندیشی شود.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات  مدارس شبانه روزی باید اعتبارات استانی و خیران دخالت داده شوند گفت: دانش‌آموزان مدارس شبانه روزی استان بوشهر مستعد هستند که در این راستا حل مشکلات این دانش‌آموزان باید در اولویت قرار گیرد./تسنیم