شرایط سخت آبی استان بوشهر در تابستان/مشارکت شرکت کره‌ای برای بازسازی شبکه آبرسانی بوشهر
شرایط سخت آبی استان بوشهر در تابستان/مشارکت شرکت کره‌ای برای بازسازی شبکه آبرسانی بوشهر

خبر استان:مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به شرایط سخت تامین آب فصل تابستان در استان بوشهر، گفت: باید به‌صورت جدی برای مصرف بهینه آب در استان اقدام شود.

به گزارش خبر استان، کیقباد یاکیده ظهر شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیر آبفای کنگان اظهار داشت: استان بوشهر دارای کمبودهایی از نظر منابع آبی است که تلاش می‌شود این کمبودها از طریق راه‌اندازی تاسیسات آبشیرین‌کن تامین شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از آب مصرفی در شهرستان کنگان از طریق تاسیسات آبشیرین‌کن تامین می‌شود، افزود: آبشیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی این شهر سال گذشته وارد مدار شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه آبشیرین‌کن بوشهر نیز امسال وارد مدار خواهد شد، اضافه کرد: مجوز ساخت ۱۰۰ هزار متر مکعب آب شیرین کن در استان بوشهر صادر شده است.

وی با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب توسط مردم استان بوشهر، خاطرنشان کرد: تابستان امسال سال سختی برای تامین آب در استان است و باید با مدیریت بهینه مصرف در این راستا گام برداریم.

یاکیده از مشارکت یک شرکت کره‌ای برای بازسازی شبکه آبرسانی بوشهر خبر داد و بیان کرد: یکی از طرح‌های مهم شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بازسازی شبکه آبرسانی است.

وی همچنین از آبرسانی به‌وسیله تانکر به برخی از نقاط استان بوشهر خبر داد و افزود: اصلاح کنتورهای مشترکان آب شهر بوشهر نیز در دستور کار است که با مشارکت شرکت کره‌ای اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خواستار پرهیز از مصرف‌های غیرضروری آب شد و ادامه داد: با افزایش جمعیت کنگان، شاهد سختی‌هایی در زمینه تامین اب در این شهرستان هستیم.

لزوم افزایش سهمیه آب کنگان

فرماندار شهرستان کنگان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان کنگان، اظهار داشت: باید از همه ظرفیت‌ها برای ارائه بهترین خدمات به مردم شهرستان کنگان استفاده کنیم.

عبدالنبی یوسفی یکی از مشکلات مهم در شهرستان کنگان را کمبود منابع آبی عنوان کرد و ادامه داد: مشترکان آب در شهرستان کنگان با کمبودهایی در زمینه تامین آب خود روبرو هسند که باید برای رفع این مشکل تلاش شود.

وی با اشاره به تامین آب شهرستان کنگان از طریق آبرسانی کوثر، منابع زیر زمینی و آب شیرین‌کن، اضافه کرد: زیرساخت‌های تامین آب آشامیدنی کنگان جوابگوی نیاز این شهرستان نیست.

فرماندار کنگان افزود: کنگان میزبان تاسیسات فازهای پارس جنوبی است و این موضوع باعث شده تا شاهد افزایش چشمگیر جمعیت در این شهرستان باشیم و باید زیرساخت‌های شهرستان نیز متناسب با این توسعه، ارتقا یابد.

وی خواستار بازنگری در زیرساخت‌های تامین آب آشامیدنی کنگان شد و ادامه داد: کنگان نقش مهم و تاثیرگذاری در تامین آب مشترکان این شهرستان دارد و باید ظرفیت ابشیرین‌کن کنگان نیز افزایش یابد.

 در این نشست با تقدیر از تلاش‌های بابک عموئی مدیر سابق آب و فاضلاب سابق شهرستان کنگان، مجید آقابزاز به عنوان مدیر جدید آب و فاضلاب شهرستان کنگان معرفی شد./مهر