رئیس پلیس راهور بوشهر: بیشتر بودن تلفات با موتورسیکلت در بوشهر نسبت به دیگر استانها
رئیس پلیس راهور بوشهر: بیشتر بودن تلفات با موتورسیکلت در بوشهر نسبت به دیگر استانها

خبر استان:رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: آمار تلفات ناشی از تصادف با موتورسیکلت در این استان نسبت به دیگر استانهای کشور بیشتر است.

به گزارش خبر استان،سرهنگ قدرت الله کشکولی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس آمار موجود۴۶ درصد تلفات جانی ناشی از تصادفهای درون شهری دراستان بوشهر درسال گذشته مربوط به موتورسیکلت سواران است.
وی اضافه کرد: موتورسیکلت وسیله ای ارزان قیمت و مقرون به صرفه برای افراد کم درآمد و یا با درآمد متوسط است که حتی نقش اساسی در اقتصاد خانواده ها ایفا می کند.
رئیس پلیس راهور استان بوشهر بیان کرد: استفاده نکردن درست از موتورسیکلت باعث بروز تصادفهای متعدد بویژه در معابر شهری می شود.
کشکولی با بیان اینکه سه عامل انسانی، طبیعی و مکانیکی در بروز تصادفها تاثیرگذار است گفت: اعتماد به نفس کاذب، سرعت غیرمجاز، سبقت و توقف نابه جا، رعایت نکردن فاصله مناسب، خستگی و عصابنت ازجمله عوامل انسانی است که منجر به بروز تصادف می شود.
رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: تخلفهای رانندگان موتورسیکلت درهنگام رانندگی از جمله عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت، تردد در پیاده روها، تغییر ناگهانی مسیر، انحراف به چپ، استفاده نکردن ازکلاه ایمنی باعث شده این وسیله نقلیه را در بسیاری از موارد به عامل سلب آسایش و امنیت ترافیک شهروندان تبدیل کرده است.
کشکولی افزود: راهنمایی و رانندگی استان بوشهر برای سازماندهی وضعیت رانندگی موتورسیکلت سواران، کاهش تصادفها و ایمنی ترافیک اقدام به ارائه آموزشهای تخصصی به رانندگان موتورسیکلت، اجرای طرح ترافیکی توقیف، اعمال قانون موتورسیکلت سواران متخلف و برخورد جدی با رانندگان پرخطر کرده است.
وی خطاب به موتورسیکلت سواران برضرورت به همراه داشتن گواهینامه، توجه به قوانین مربوط به گواهینامه و بیمه، استفاده از لوازم ایمنی بویژه کلاه ایمنی، استفاده از چراغ راهنما درهنگام تغییر مسیر، احترام به نشانه های چراغ راهنمایی در تقاطع ها و میدانها و عبور نکردن از چراغ قرمز تاکید کرد.

Visited 3 times, 1 visit(s) today