ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان روستایی استان/ هزینه ۷۰ میلیارد تومانی در تامین مسکن مددجویان
ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان روستایی استان/ هزینه ۷۰ میلیارد تومانی در تامین مسکن مددجویان

خبر استان:همزمان با میلاد امام زمان(عج) قرارداد ساخت ۲هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان روستایی استان بوشهر منعقد شد.

به گزارش خبر استان، عبدالکریم گراوند در آیین انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با  رئیس کمیته امداد کشور و نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تحقق مطالبات نیازمندان اظهار داشت:در سالروز میلاد با سعادت امام زمان(عج) تفاهم‌نامه‌ همکاری برای ساخت ۲هزار واحد مسکونی برای مددجویان روستایی استان بوشهر  منعقد شد.

وی با بیان اینکه برای ساخت این واحدهای مسکونی ۵۰ درصد هزینه‌ها کمیته امداد و مابقی استانداری بوشهر تامین می‌کند گفت: علاوه بر ساخت این واحدها، در راستای اشتغال مددجویان اعتبارات کم بهره از محل تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی برای اشتغال ۲ هزار نفر پرداخت می‌شود.

استاندار بوشهر تامین جهیزیه نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد استان را از دیگر بندهای این  تفاهم‌نامه‌ دانست و افزود: جهیزیه یک هزار و ۵۰۰ نوعروس تحت پوشش کمیته امداد  استان بوشهر به ارزش ۴۲ میلیارد ریال به صورت  ۵۰ درصد سهم استانداری بوشهر و ۵۰ درصد سهم کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور تامین می‌شود.

گراوند با قدردانی از توجه رئیس کمیته امداد در رسیدگی به مشکلات مددجویان افزود:  خدمات این نهاد در ابعاد گوناگون فابل تقدیر و سپاس است که امید می‌رود با توانمند سازی مددجویان بتوان زمینه استقلال اقتصادی آنان فراهم شود.

۷۰۰ میلیارد ریال در تامین مسکن مددجویان بوشهری هزینه می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریالی ساخت این واحدها خبر داد و بیان کرد: این واحدهای مسکونی در مدت دو سال با  ۵۰ درصد سهم استانداری بوشهر و ۵۰ درصد سهم کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ساخته می‌شود.

وی، اعطا تسهیلات قرض الحسنه برای ۲ هزار خانوار را از دیگر مفاد این تفاهم نامه دانست و گفت: بر اساس این تفاهم نامه تسهیلات قرض الحسنه ضروری برای ۲ هزار نفر افراد تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی برای مددجویان بیان کرد: از محل منابع صندوق توسعه ملی به ۳ هزار نفر از مددجویان تسهیلات پرداخت می‌شود.