آیت الله صفایی بوشهری:اقدامی «جهادی» برای تأمین آب شرب مردم شود
آیت الله صفایی بوشهری:اقدامی «جهادی» برای تأمین آب شرب مردم شود

خبر استان:امام جمعه بوشهر گفت: علی رغم اینکه هفته های گذشته مشکلات کمبود آب در استان را به مسئولان ذیربط گوش زد کرده بودیم اما همچنان مردم استان بخاطر کمبود آب آشامیدنی بشدت نگران هستند.

به گزارش خبر استان؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های اول نماز جمعه بوشهر در خصوص ماه مبارک رمضان و فضلیت روزه گرفتن در این ماه گفت: اگر انسان می دانست چه برکاتی در ماه مبارک رمضان است آرزو میکرد که تمام سال ماه رمضان باشد.

وی افزود: ماه مبارک رمضان دارای برکات بسیاری است که از ابعاد آن بخشش گناهان، تربیت نفس، خدایی شدن و خدایی ماندن است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، گفت: فلسفه روزه گرفتن فقط خوردن و آشامیدن نیست و انسانی که در این ماه نتواند جوارح و وجود خود را از تمام خواهش های نفسانی کنترل کند دیگر نباید خود را از خوردن و آشامیدن محروم نماید چرا که روزه وی نزد پروردگار روزه قابل قبولی نیست.

آیت الله صفایی بوشهری در خطبه های دوم نماز جمعه با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با منتخبان مجلس دهم شورای اسلامی خاطر نشان کرد:سخنان معظم له در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بسیار مهم و راهبردی بوده است که باید هم دولت و هم مجلس آنان را سر لوحه کار خود قرار دهند و با تمام وجود در عملی شدن آنها کوشش نمایند.

وی افزود: دشمن به خاطر انقلابی بودن و اسلامی بودن با این نظام مشکل دارد،چراکه ایران اسلامی و انقلابی تمام منافع استکبار در منطقه را به خطر انداخته است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به ۵ موردی که رهبر معظم انقلاب میزان انقلابی بودن برشمردند، گفت: ما مجلسی را می خواهیم که انقلابی باشد، انقلابی بماند و تصمیمات انقلابی تصویب نماید و لذا از مجلس جدید هم همین انتظار را داریم.

خطیب جمعه بوشهر در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید مجدد بر بحران کم آبی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: هفته های گذشته مشکلات کم آبی را در استان به مسئولان ذی ربط گوش زد کردیم اما اقدام محسوسی شکل نگرفت و همچنان مردم استان بخاطر کمبود آب آشامیدنی بشدت نگران هستند.

وی افزود: از مسئولان استان می خواهیم در این زمینه جهادی عمل کرده و حتی اگر شده با تانکر نیز به روستاهای دور افتاده آب‌رسانی کنند و مشکل آب شرب مردم را حل کند تا نکند در ماه رمضان به خاطر بی آبی مردم دچار مشکل شوند.

آیت الله صفایی بوشهری در پایان سالروز وفات حضرت خدیجه (س) و سالروز شهادت فدائیان اسلام را تسلیت گفت و افزود: شهدای فدائیان اسلام ستارگانی بودند که درخشیدند و اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی را عرضه کردند.

Visited 2 times, 1 visit(s) today