پرداخت ماهانه ۵ میلیارد تومان به کارکنان شهرداری/شهرداری ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی دارد
پرداخت ماهانه ۵ میلیارد تومان به کارکنان شهرداری/شهرداری ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی دارد

خبر استان:کیوان هاشم زاده گفت:برای سال جاری در حوزه عمرانی پروژه‌های خوبی و منطبق با نیازهای مردم طراحی شده که به زودی اجرای آن آغاز می‌شود.

به گزارش خبر استان، کیوان هاشم‌زاده صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز شورا اظهار داشت: در سال گذشته کل بودجه شهرداری ۲۰۳ میلیارد تومان بوده که ۱۷۲ میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی افزود: شورای پنجم برای سال اول کاری خود اقدام به بستن یک بودجه ۱۸۵ میلیارد تومانی کرده است که با توجه به شفافیت این بودجه، به دنبال محقق شدن این میزان اعتبار برای شهرداری هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: البته کار مناسبی که امسال انجام دادیم این بوده که هزینه حقوق و مزایای میلیاردی سازمان‌های پسماند و فضای سبز را از بخش عمرانی به جاری منتقل کرده‌ایم.

ناوگان تاکسیرانی بوشهر نوسازی می‌شود

هاشم‌زاده در خصوص آخرین وضعیت چرخ‌فلک یادآور شد:  پیگیری‌های مناسبی از طریق شورا برای رفع مشکل چرخ فلک انجام شده و امیدواریم با همکاری شهرداری این مشکل حل شود.

وی در خصوص پارک لیان و آخرین وضعیت آن، بیان کرد: در اولین نشست رسمی اعضاء شورای شهر بوشهر با استاندار بوشهر قول ها و وعده‌های شفاهی داده شده و نظر به تحویل این پارک به شهرداری است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بوشهر ادامه داد: این پارک ۲۸۰ هکتاری می‌تواند در حوزه سرمایه‌گذاری مرکز استان تحول ایجاد کند که البته در بخشی به دلیل واگذاری‌های انجام شده مشکلات حقوقی نیز دارد که نیاز است پس از تحویل گرفتن از اداره راه و شهرسازی استان، این مشکلات پیگیری می‌شود.

وی با رد حواله‌کردن نوسازی ناوگان تاکسیرانی بوشهر به منطقه آزاد تجاری بوشهر، گفت: از هم اکنون نیز پیگیری‌های مناسبی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری با تمرکز بر تاکسی‌ها انجام داده‌ایم اما با توجه به این که لایحه تبدیل بوشهر به منطقه آزاد تجاری در اردیبهشت‌ماه در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود منتظر هستیم که سرنوشت این لایحه مشخص شود.

هاشم‌زاده یادآور شد: اگر بوشهر دارای منطقه آزاد تجاری شد طبیعی است که نوسازی ناوگان شهری را بر خودروهایی که دارای استحکام بیشتری هستند پیگیری خواهیم کرد.

وی با اظهار نگرانی از حجم بالای کارکنان اداری شهرداری بوشهر و سازمان‌های تابعه، بیان کرد: اگر چه از زمان کارکرد شورای پنجم بوشهر، میزان جذب نیرو در شهرداری بندر بوشهر را به صفر رسانده‌ایم اما به دلیل این که طی سنوات گذشته تعداد بی‌شماری نیروی انسانی جذب شده سبب حجیم‌شدن این سازمان در کنار تخصیص بالای بودجه جاری برای پرداخت به کارکنان شهرداری شده است.

بدهی ۱۱۰ میلیارد تومانی شهرداری بوشهر

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بوشهر  با اعلام پرداخت ماهانه ۵ میلیارد تومان خقوق ماهانه به پرسنل شهرداری ، سازمان‌های تابعه و کارگران بخش پسماند و فضای سبز، بیان کرد: در سال گذشته در حالی ۸۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق سازمان امور دارایی بوشهر از طریق ارزش افزوده به شهرداری پرداخت شده که همه این اعتبار صرف حقوق و مزایای کارکنان شهرداری به جای طرح های عمرانی شده است.

وی بیان کرد: برای سال جاری در حوزه عمرانی پروژه‌های خوبی و منطبق با نیازهای مردم طراحی شده که به زودی اجرای آن آغاز می‌شود.

هاشم‌زاده بیان کرد: در خصوص بدهی شهرداری ارقام متناقضی را به ما اعلام می کند که در آخرین مکانبه آن را ۱۱۰ میلیارد تومان عنوان کرده و همین حدود نیز از دستگاه‌های اجرایی طلب دارد.

 

 

منبع:فارس