مجوز استخدام نیرو در شهرداری‌های استان نداریم/ شوراها در عزل و نصب‌شهرداران دخالت نکنند
مجوز استخدام نیرو در شهرداری‌های استان نداریم/ شوراها در عزل و نصب‌شهرداران دخالت نکنند

خبر استان:ستوده گفت: استخدام و عقد قرارداد بدون مجوز استخدامی در شهرداری‌ها خلاف قانون است و این موضوع باید مورد توجه شوراها و شهرداری ها باشد.

به گزارش خبر استان، مهرداد ستوده در نشست با روسای شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه ارزش و اعتبار شورا در عرصه مدیریت استان قابل احترام است، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که برای شوراها دنبال می‌کنیم دوره‌های جدید آموزش است که برنامه‌ریزی های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی به موضوع استخدام در شهرداری‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر مجوز استخدام در شهرداری‌ها نداریم و شوراها هم نمی‌توانند مجوز استخدام در شهرداری بدهند.
معاون استاندار بوشهر افزود: پیگیری برای اخذ مجوز استخدام از تهران داشتیم و بر اساس قولی که به استان داده شده قرار است مجوزهایی به استان بدهند که این مجوزها هم شرایطی از جمله مدرک تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل متقاضیان دارد.
ستوده ادامه داد: استخدام و عقد قرار داد بدون مجوز استخدامی در شهرداری‌ها خلاف قانون است و این موضوع باید مورد توجه شوراها و شهرداری ها باشد.
وی با تاکید بر نظارت دقیق شوراها بر کار شهرداری‌ها اظهار داشت: اعضا شوراها ضمن نظارت بر کار شهرداران، در عزل و نصب‌ها شهرداران مداخله نداشته باشند.
به گزارش استانداری بوشهر،معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه ارتباط دوستانه و حسنه با همه شوراها برنامه جدی حوزه معاونت عمرانی است، بیان کرد: یکی از مشکلات استان بحران آب است و در این زمینه برخی سازمان های مردم نهاد در حال تشکیل سمن هستند و شوراها هم باید ترویج فرهنگ صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف را در دستور کار خود قرار دهند.