پارس جم یک پله پایین تر از آسیایی شدن
پارس جم یک پله پایین تر از آسیایی شدن

خبر استان: شاگردان مهدی تارتار در آخرین دیدار خود برابر تیم سقوط کرده سیاه جامگان قرار گرفتند و توانستند به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کنند.

به گزارش خبر استان،از بازی های هفته پایانی لیگ هفدهم، دو تیم سیاه جامگان و پارس جنوبی جم در ورزشگاه ثامن مشهد به دیدار یکدیگر رفتند که در نهایت سه امتیاز آن متعلق به تیم مهمان بود.

پارس جنوبی جم در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر موفق به رتبه ۵ شد تا همچنان در سطح اول فوتبال ایران بماند. طوری که پس از تیم های پرسپولیس، ذوب آهن، استقلال و سایپا در رده پنجم جدول جا گرفته و یک پله از سهمیه آسیایی فاصله داشته باشند.

در حالی لیگ برتر به ایستگاه آخر خود رسید که پارس جنوبی جم توانست رده پنجم این دوره لیگ را به نام خود ثبت و به گواه آمار، شگفتی ساز مطلق این دوره لقب بگیرد.

شاگردان تارتار که در آغازین هفته های لیگ در صدر جدول جا خوش کرده بودند، با یک بد شانسی در بازی خانگی مقابل پرسپولیس که ضربه پنالتی فروزان در عین ناباوری به هدر رفت و با یک گل شکست خورد، سیر نزولی به خود گرفت تا اینکه اسیر فوت و فن مستطیل سبز شود و نیم فصل دوم کم فروغ تر ظاهر شد.

پارسی ها در آمار و بر روی کاغذ به حق شگفتی ساز شدند. این تیم با ۲۴ گل خورده بعد از پرسپولیس قهرمان و استقلال، سومین خط دفاع را به خود اختصاص داد تا نتوان از هنرنمایی خط دفاعی و سنگربان این تیم گذشت.

پارس جنوبی جم با ۳۴ گل زده ششمین خط حمله ی لیگ را به خود اختصاص داد. با توجه به اینکه هیچ بازیکنی در این تیم بیش از ۴ گل به ثمر نرساند، می توان عملکرد خوب و انسجام تیمی پارسی ها را دلیل این موفقیت دانست.

شگفتی ساز لیگ برتر با ۱۱ برد در جایگاه چهارم، با ۱۴ مساوی به همراه فولاد رکوردار از این حیث و از بابت باخت بعد از پرسپولیس با ۵ باخت به همراه ذوب آهن کمترین باخت را در کارنامه ی خود ثبت کرد.

با این آمار درخشان، قالب تیمی منسجم، مدیریت و کادر فنی قابل و برخورداری از هواداری با شور و شعور که پارس جنوبی جم در اولین حضور خود در لیگ برتر فوتبال کشور از آن بهره جست، امید ها را برای فصل جدید لیگ برتر و حضوری مقتدر تر دو چندان می کند.

لازم است از فردا در گام اول مسئولین بر عهد خود وفا و قبل از خشک شدن عرق عوامل تیم، مزدشان پرداخت و برای فصل جدید لیگ برتر عزم خود را جزم کرده و ندای مسئولین حمایت حمایت هواداران بی نظیر این تیم را لبیک گویند.