تولیدات هنری استان بوشهر  براساس اقتصاد مقاومتی
تولیدات هنری استان بوشهر  براساس اقتصاد مقاومتی

خبر استان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: هنرمندان توانمند استان بوشهر در بخش‌های مختلف در زمینه اقتصاد مقاومتی تولیدات هنری خود را ارائه می‌دهند.

به گزارش خبر استان، حمیده ماحوزی صبح امروز در کارگروه برنامه‌های ملی اقتصاد مقاومتی در بوشهر با بیان اینکه این کارگروه در وزارت کشور تشکیل شده است اظهار داشت: ستادهای استانی کارگروه یاد شده در استانداری‌ها و دبیرخانه آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها تعیین شده است.

وی، طراحی و تعیین الگو در زمینه اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های مهم این اداره کل دانست و افزود: بهره‌گیری از رویدادهای آثار هنری، فرهنگی و نمایشی برای ترویج فرهنگ عمومی و ملی در حوزه اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین برنامه‌های امسال هنرمندان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر توجه به تولیدات ملی و فرهنگ سازی در مصرف تولیدات داخلی از مهم‌ترین سیاست‌ها دانست و تصریح کرد: هنرمندان توانمند استان بوشهر در بخش‌های مختلف در زمینه اقتصاد مقاومتی تولیدات هنری خود را ارائه می‌دهند.

ماحوزی با تاکید بر جلوگیری از اسراف و زیاده‌روی در مصرف افزود: دستگاه‌های فرهنگی با مشارکت همگانی در تدوین برنامه اقتصاد مقاومتی در برش استانی نشست‌های تخصصی برگزار کرده‌اند که در فرهنگ سازی، تغییر و بهبود الگوی مصرف نقش بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی باید از خانواده‌ها آغاز شود گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی باید از جامعه کوچک خانواده آغاز شود که مستلزم فرهنگ سازی مناسب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه رسانه‌ها و هنرمندان نقش مهمی در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی دارند افزود: استفاده از ظرفیت‌های مختلف همچون رسانه، فیلم، تئاتر، کتاب ودیگر عرصه‌ها در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده است.

ماحوزی اظهار داشت: با استفاده از اهالی فرهنگ و هنر فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه تبیین می‌شود تا منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شود.

وی تقویت فرهنگ جهادی در تولید ثروت و بهره وری، فراهم کردن زمینه و فرهنگ سازی برای افراد در زمینه اقتصاد مقاومتی از جمله محورهای اقتصاد مقاومتی دانست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی در رسانه‌ها تاکید  و خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی و ارائه برنامه‌های آموزشی و علمی برای اطلاع عموم، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و برنامه‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ صحیح الگوی مصرف بین افراد جامعه از محورهای مهم ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی است.

ماحوزی افزود:  چابک سازی ساختار تشکیلات دستگاه‌های بخش فرهنگی و استفاده از ایده‌ها و طرح‌های نخبگان هنری و فرهنگی، اصلاح و بازنگری قوانین و مقررات در راستای سالم سازی اقتصاد از دیگر محورهای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی است./تسنیم