استان بوشهر با این ظرفیت نباید حتی یک نفر بیکار داشته باشد
استان بوشهر با این ظرفیت نباید حتی یک نفر بیکار داشته باشد

خبر استان: آیت الله صفایی بوشهری گفت: برای رشد اقتصاد ساحلی و کرانه‌ای استان بوشهر باید در آن برنامه‌‌های اقتصاد کرانه‌ای طراحی و اجرایی شود.

به گزارش خبر استان، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بوشهر اظهار داشت: تمامی مراکز مذهبی باید در نیمه شعبان با تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی پرمحتوا جایگاه مهدویت در جامعه را تبیین و تشریح کنند.

وی با قدردانی از تلاش کارکنان وزارت اطلاعات افزود: وزارت اطلاعات خوش سابقه، خوش نام، موفق، مایه اقتدار نظام و انقلابی است که در مقابل تمامی توطئه‌های دشمنان از جمله استکبار جهانی با اقتدار و قوت ایستاده است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: وزارت اطلاعات یکی از ارکان مهم نظام اسلامی ایران است که سال‌روز میلاد حضرت مهدی موعود(عج) بر تمامی سربازان خوش‌نام و گمنام امام زمان(عج) تبریک می‌گویم.

صفایی‌بوشهری، امنیت را یکی از مهم‌ترین زمینه توسعه و پیشرفت هر جامعه و کشور دانست و گفت: ایران اسلامی که همواره مورد تهدید استکبار جهانی و  ایادی آن قرار دارد و محیط پیرامونی آن دچار آشوب و ناامنی است که با تلاش نیروهای امنیتی همچون وزارت اطلاعات از امنیت بالایی برخوردار و زبا‌ن‌زد عام و خاص شده است.

وی با قدردانی از حماسه آفرینی‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) بیان کرد: وزارت اطلاعات چنان حماسه‌ای آفریده که ایران اسلامی در عرصه فرهنگی، اقتصادی، علم و فناوری و دیگر عرصه‌ها در منطقه پرآشوب، با رصد شبانه‌روزی و کنترل فضا، از امنیت بالایی برخوردار شود.

امام جمعه بوشهر با تبریک سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان افزود: باید مردم به ویژه جوانان از اخلاق، رفتار، روحیه انقلابی، دینداری و ولایت مداری حضرت علی اکبر(ع) الگو بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، جوانان را سرمایه اجتماعی و اقتدار یک کشور دانست و تصریح کرد: باید به جوانان در جامعه در عرصه‌های تحصیل، ورزش، آموزش، تفریحات سالم، برنامه‌های فرهنگی توجه  ویژه شود و احترام، عزت و تکریم آنان در جامعه و خانواده یک اصل است.

صفایی‌بوشهری، با بیان این که جهان استکبار با تمام وجود جوانان را مورد هدف توطئه‌ها و ترفندها قرار داده است تاکید کرد: مسئولان با تمام وجود ضمن توجه به مطالبات و خواسته‌های آنان، باید جوانان را مورد تکریم و احترام قرار دهند و زمینه رشد و تعالی آنان را فراهم کنند.

وی با بیان این که متصدی جامعه در آینده بر عهده جوانان امروز است، یادآور شد: باید زمینه رشد جوانان در عرصه‌های تعلیم و تربیت، تحصیل، پژوهش، رشد علمی، تهذیب و تدین بیش از پیش فراهم و فضای فرهنگی و تفریحی باید متناسب با جوان انقلابی ایجاد شود.

امام جمعه بوشهر با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری گفت: ضمن قدردانی از تلاش مسئولان آموزش و پرورش، امید است سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هر چه زودتر اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر مشارکت مسئولان و خیران در حل مشکلات آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه مدرسه خانه دوم فرزندان جامعه و دانش‌آموزان محسوب می‌شود باید همگان در حل مشکلات، آموزش و پرورش و مدارس مشارکت کنند.

صفایی‌بوشهری با تاکید بر توجه به تربیت دینی و انقلابی دانش‌آموزان گفت: از آموزش و پرورش انتظار می‌رود با تربیت دینی و انقلابی دانش‌آموزان زمینه ارتقا رشد و تعالی آنان بیش از پیش فراهم شود.

وی با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، با بیان اینکه استان بوشهر با این آبراه استراتژیک دارای بیشترین مرز طولانی است تصریح کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های ساحلی است که بیشترین کرانه با خلیج فارس دارد و در عرصه جغرافیای اقتصادی دارای ظرفیت بالای نرخ رشد توسعه اقتصادی در فضای جغرافیای کرانه‌ای است.

وی با بیان این که استان بوشهر با این ظرفیت کرانه‌ای نباید حتی یک نفر بیکار داشته باشد افزود:  برای رشد اقتصاد ساحلی و کرانه‌ای استان بوشهر باید در آن برنامه‌‌های اقتصاد کرانه‌ای طراحی و اجرایی شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر همکاری نخبگان، پژوهشگران و صاحبان علم و فناوری بر طراحی اقتصاد کرانه‌ای تصریح کرد: پس از طراحی اقتصاد کرانه‌ای، ارائه آموزش و پرداخت تسهیلات زمینه کارآفرینی جوانان در عرصه اقتصاد کرانه‌ای فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر توجه به جامعه کارگری گفت: کارگران رکن مهم توسعه و پیشرفت جامعه و کشور هستند که باید به خواسته‌های آنان توجه و کارفرمایان دولتی و غیردولتی  باید  بر پرداخت حقوق آنان به وقت تلاش کنند.

به گزارش فارس،صفایی بوشهری با تبریک روز شوراها، خدمت صادقانه به مردم را اهداف تشکیل شوراها دانست و تاکید کرد: اعضای شوراها باید در یک فضای همدلی، وحدت،  دانش بنیان و انقلابی در ارائه خدمات به مردم تلاش کنند.