طوفان سبب تصادفات زنجیره‌ای و از بین رفتن قایق‌های موتوری شد/ناپدید شدن چند شناور در دریا+عکس و فیلم
طوفان سبب تصادفات زنجیره‌ای و از بین رفتن قایق‌های موتوری شد/ناپدید شدن چند شناور در دریا+عکس و فیلم

خبر استان:باد و طوفانی که از اواخر ساعات شامگاه پنج‌شنبه استان بوشهر را با سرعت ۸۰ کیلومتر درنوردید سبب غافل‌گیری مردم استان بوشهر شد و خساراتی نیز بر جای گذاشت.

به گزارش خبر استان، باد و طوفانی که از اواخر ساعات شامگاه پنج‌شنبه استان بوشهر را با سرعت ۸۰ کیلومتر در نوردید سبب غافل‌گیری مردم این استان شد.

اگر چه سازمان هواشناسی هشدارهای لازم برای بارش‌های رگباری همراه با احتمال آب‌گرفتگی برای استان بوشهر داده بود اما وزش شدید باد و طوفانی از گردوخاک که از ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشت سبب مشکلاتی برای مردم شد.

طبق شنیده‌ها، تعداد زیادی از دانشجویان شهرستان‌های جم، کنگان، دیر و عسلویه که از بعد از ظهر روز پنج‌شنبه راهی شهر بوشهر شده تا بتوانند در آزمون ورود مقطع کارشناسی ارشد در روز جمعه شرکت کنند، در حالی که در بوستان‌های این شهر در حال استراحت بودند طوفان‌زده شدند.

سرعت باد سبب شد که برق بخش عمده‌ای از شهرستان های گناوه، دشتستان و بوشهر قطع شود و در محورهایی از جمله شهرستان دیلم به سمت استان خوزستان تصادفات زنجیره‌ای رخ دهد.

گفته می‌شود طوفانی که از شامگاه پنج‌شنبه آغاز شده و تا لحظه مخابره خبر ادامه دارد سبب آسیب جدی به برخی از بنادر صیادی استان بوشهر شده و برای چند شناور نیز مشکلات حادی ایجاد کرده است به گونه‌ای که منابع محلی از غرق دو شناور در بندر بوشهر و دو شناور در بندر صیادی دیر خبر می‌دهند.

از شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر خبر می‌رسد که تعدادی از قایق‌های صیادی دیر که در حال صید بودند به اسکله شرکت متانول کاوه پناه بردند.

هنوز آمار دقیقی از سرنوشت همه شناورهای صیادی که امروز از شهرستان دیر و سایر شهرستان‌های استان بوشهر به دریا رفته بودند گزارشی دریافت نشده است هر چند پس از غرق دو شناور در دیر، سرنشینان آن نجات یافتند.

مردم بندر دیر در حالی نگران حال صیادان هستند که هلال احمر این شهرستان در اسکله صیادی این بندر مستقر شده است.

به گزارش فارس،بالا آمدن ناگهانی آب سبب شده که به قایق‌های فراوانی در سطح بنادر استان بوشهر صدمه وارد شود هر چند منابع رسمی در این خصوص اظهارنظری نکرده‌اند.

 

سکوی نفتی فروزان (مجاور جزیره خارگ)