خبر استان:طرح محیطی خلاقانه کلاس بدون دیوار به مناسبت هفته محیط زیست در محل جنگل تل چیتی گناوه اجرا شد.

به گزارش خبر استان، استاد حسین کمالی مدیر این طرح در اجرای این برنامه گفت: در روش هنر محیطی ، در جنگل تصرفی انجام نمی شود بلکه شاخه های خشک هرس و زباله های آن به بیرون انتقال داده می شود.
وی افزود: این روش تبدیل یک درخت به تفرجگاه یک خانواده یا مکان اجرای برنامه علمی و هنری زیر درخت ، به عنوان روشی آزمایشی برای پیداکردن راه حلی جهت کاربری های عام المنفعه به مالکیت مالک حقیقی یا حقوقی است.
کمالی بیان کرد: از آنجا که در این روش ، دانش آموزان و دانشجویان هم درس کتاب خودرا بطور ملموس و عمیق تر و حتی فراتر از کتاب یاد می گیرند و هم در حال ساخت یک کلاس بدون دیوار با درختان هستند ، جدیدترین اتفاق هنری و معماری در جهان است که نه تنها در سطح بین الملل جاذبه معماری دارد بلکه از دید سیستم آموزش و پرورشی و حتی سیستم گردشگری بوم گردی – اکوتوریسم و گردشگری مردم شناسی – اتنولوژی – هم جذبه دارد.
این کارشناس معماری گفت: اگر شخصی دغدغه فلسفه و هنر و ادبیات داشته باشد و در زندگی ماشینی امروزی هم برای محیط زیست دلش بتپد باید به طبیعت برگردد تا تمام گمشده هایش را در آن پیدا کند.
وی افزود: روش های امروزی استفاده از جنگل تل چیتی برای اهداف معماری و شهرسازی به عنوان گوهری گرانبها ، با نگرشی بر طبیعت گرایی و هنر محیطی از راه های تکنولوژی فاصله گرفته و بجای بتن و فولاد از چوب های درخت های کهور برای ایجاد فضای تفرجگاهی استفاده می شود.
مدیر این طرح در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ نیز در ساعت کلاس درس عملی مبانی هنرهای تجسمی هنرستان غیرانتفاعی سهند ، این طرح را بطور آزمایشی توسط پنج دانش آموز دختر سال دوم معماری و دو هنرمند مجسمه ساز و عکاس ، انجام داد و امیدوار است که در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ بتواند قسمت بزرگی از جنگل چیتی را برای بهره برداری گردشگری برای مردم گناوه و مهمانان نوروز ۹۶ آماده کند.
روش تدریس هنر و معماری یک روش تدریس پیشرفته در دنیای آموزش و پرورش کشورهای توسعه یافته بشمار می آید که به آن کلاس بدون دیوار می گویند بدین گونه که محل برگزاری کلاس بجای چاردیواری های رایج مدرسه ، مکان دیگری در شهر یا طبیعت است که دیواری برای محدودیت های مهارت آموزی واقعی ندارد.
این برنامه با همکاری انجمن یاوران طبیعت گناوه اجرا شد./ایرنا

Visited 1 times, 1 visit(s) today