اعتبارات ملی استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
اعتبارات ملی استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت

خبر استان:رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهرگفت: سال گذشته ۴۲۱ میلیارد تومان اعتبار از محل ردیف‌های ملی برای اجرای طرح‌های عمرانی به استان بوشهر تخصیص یافت که نسبت به سال ماقبل آن ۳۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبر استان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر،رضا عوض‌پور در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر افزود: در سال گذشته از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی ۷۰هزار میلیارد ریال آن اعتبارات استانی بود و مابقی اعتبارات نیز در ردیف‌های متفرقه ملی در اختیار وزارتخانه‌های مختلف قرار گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های مهم دستگاه‌های اجرایی استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه فرآروی استان‌ها است بیان کرد: حجم عمده‌ای از منابع بودجه عمرانی در ردیف‌های متمرکز ملی است که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از این فرصت برای توسعه و پیشرفت طرح‌های مرتبط با حوزه خود استفاده کنند.
 
عوض پور با بیان اینکه ۱۴ درصد اعتبارات عمرانی، اعتبارات استانی است عنوان کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر عملکرد این دستگاه‌ها در استفاده از اعتبارات ردیف‌های ملی است.
 
وی بیان داشت: در مجموع دستگاه اجرایی استان بوشهر با تلاشی که داشتند در جذب اعتبارات عملکرد قابل قبولی را تجربه کردند که امید است این سیر افزایشی در سال جدید نیز نمود پیدا کند.
 
عوض پور با اشاره به تدوین سند اقتصاد مقاومتی گفت: در این حوزه مدیران دستگاه های اجرایی باید با وزارتخانه های مرتبط با خود در موضوع سهم استان بوشهر به یک نتیجه مشخص دست پیدا کنند.
 
وی در ارتباط با برنامه ششم توسعه نیز گفت: دراین زمینه نیاز است دستگاه های اجرایی همکاری لازم با سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشته و یاری دهنده این سازمان برای کمک به تصویب برنامه ششم توسعه باشند.

Visited 4 times, 1 visit(s) today