فعالسازی و راه اندازی ۳۰۰ واحد تولیدی استان
فعالسازی و راه اندازی ۳۰۰ واحد تولیدی استان

خبر استان:استاندار بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۳۰۰ واحد تولیدی صنعتی راکد و نیمه تمام دراین استان با پرداخت چهار هزارو ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری فعال و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبر استان، مصطفی سالاری روز چهارشنبه در بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بوشهر افزود: مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی که در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر مستقر هستند با حضور اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه مشکلات برخی واحدهای تولیدی با پرداخت تسهیلات برطرف می‌شود ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده به واحدهای راکد و نیمه فعال که نیاز به اعتبار دارند، مشکل سرمایه در گردش و ثابت دارند، تسهیلات پرداخت خواهد شد.
وی افزود: برخی واحدها نیز ممکن است مشکل مالی نداشته باشند که همزمان با حل مشکلات دیگر واحدها با ارائه راهکارهای لازم موانع این واحدها هم برطرف می‌شود.
استاندار بوشهر با اشاره به تکمیل طرح پست برق در شهرک صنعتی بوشهر بیان کرد: ساخت پست برق ۱۳۲ کیلو ولت مستقر در شهرک صنعتی بوشهر دارای روند اجرایی مطلوب است که پیش بینی می‌شود حداکثر تا دو ماه آینده راه‌اندازی و زمینه برطرف شدن مشکلات برخی مراکز صنعتی و تولیدی در شهرکهای صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و مراکز پرورش میگو برطرف شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با فعال شدن واحدهای راکد و نیمه تمام صنعتی و تولیدی استان بوشهر برای ۲ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
سید حسین حسینی محمدی با بیان اینکه در استان بوشهر ۷۳۲ واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری هستند اظهارداشت: از این شمار ۴۵۰ واحد فعال است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون ۱۱۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در استان بوشهر تقاضای دریافت تسهیلات کرده‌اند افزود: براساس برنامه‌ریزی به واحدهای نیمه فعال، راکد و بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای راه‌اندازی، تسهیلات پرداخت می‌شود.
حسینی‌محمدی با بیان اینکه کمیته بررسی مشکلات و پرداخت تسهیلات به واحدهای راکد در استان بوشهر تشکیل شده است گفت: این کمیته تاکنون به مشکلات ۳۰ واحد صنعتی این استان رسیدگی کرده که قرار است پس از تکمیل مستندات برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی شوند.
وی با بیان اینکه به واحدهای راکد با ظرفیت اشتغال ۵۰ نفر ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌شود افزود: پرداخت تسهیلات به شکل تامین سرمایه در گردش است تا خطوط تولید این واحدها راه‌اندازی و فعال شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه بازگشت این تسهیلات یک ساله است افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۲۲۸ واحد کوچک صنعتی زیر ۵۰ نفر اشتغال، ۲۵ واحد تولیدی تا ۱۰۰ نفر اشتغال و ۵۱ طرح تولیدی با بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تسهیلات اعتباری از ۱۰ تا ۳۰ میلیارد ریال دریافت کنند.