خبر استان:همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مسجد الغدیر گناوه با هزینه ۹ میلیارد ریال اعتبار با حضور مسئولان و مردم این بندر در آیینی در محله نوروز آباد افتتاح شد.

به گزارش خبر استان، امام جمعه گناوه در این آیین با بیان اینکه مسجد مقدس ترین مکان روی کره زمین و محبوب ترین بقاع نزد پروردگار است، گفت: اهمیت و فضیلت ساخت مسجد آنچنان ارزشمند است که در روایات آمده هر کس این مکان مقدس را در زمین بنا کند، خداوند خانه ای برای او در بهشت بنا می کند.
حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: مساجد در طول انقلاب شکوهمند اسلامی، بویژه دوران دفاع مقدس نقش بارز و برجسته ای داشته و در برهه کنونی به عنوان بهترین پایگاه در برابر تهاجم نرم دشمن، تقویت فرهنگ دینی وجلوگیری از آسیبهای اجتماعی است.
وی گفت: در صورتی که فرهنگ خواندن نماز در مسجد نهادینه شود، مساجد موجود این شهر برای جمعیت ۷۰ هزار نفری جوابگو نیست.
امام جمعه گناوه بیان کرد: نامگذاری این مسجد به نام متبرک الغدیر ضروری بود که محقق شد.
وی به مشخصات این طرح اشاره کرد و گفت: این مکان مقدس با زیربنای حدود ۹۰۰ مترمربع و هزینه ۹ میلیاردریال در سه طبقه با کمک خیرین احداث شده که یک طبقه آن برای استقرار امام جماعت آن درنظر گرفته شده است.
رکنی حسینی از خیرین این شهر که همواره در کارهای عام المنفعه و خداپسندانه پیشگام بوده و در ساخت این مسجد کمک و حمایت کردند، قدردانی کرد.
در این آیین حجت الاسلام معبودی به عنوان امام جماعت این مسجد معرفی شد.

Visited 2 times, 1 visit(s) today