تذکرات نیروی انتظامی بوشهر درباره ماه رمضان
تذکرات نیروی انتظامی بوشهر درباره ماه رمضان

خبر استان:فرماندهی انتظامی بوشهر طی اطلاعیه ای تذکراتی درباره فعالیت صنوف غذافروشی و خودداری از روزه خواری در اماکن عمومی ارائه کرد.

به گزارش خبر استان؛ در این اطلاعیه آمده است: نیروی انتظامی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی و ماه رحمت، برکت و آموزش الهی را به همه مردم عزیز تبریک عرض می‌نماید و پیشاپیش آرزوی توفیق در بندگی الهی و قبول طاعات و عبادات همگان را در این ماه عزیز می‌دارد. نیروی انتظامی حسب وظیفه در همراهی با مردم متدین و روزه‌دار نکاتی را جهت هرچه باشکوه‌تر شدن این مناسبت عزیز به اطلاع عموم می‌رساند.

۱. یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری‌ها است؛ لذا تقاضامندیم همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات و در این امر نیروی انتظامی را یاری کنند.

۲. به منظور ارائه خدمات و رفاه حال مسافرین و افرادی که دارای عذر شرعی می باشند متصدیان مراکز بین راهی، پایانه ها و فرودگاه می توانند پس از اخذ مجوز از اداره نظارت براماکن عمومی، با استتار مناسب و رعایت شئونات اسلامی فعالیت نمایند.

۳. سایر رستوران‌ها و مراکز ارائه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها از اذان صبح تا زمان افطار امکان پذیرایی از مشتریان را ندارند و از افطار تا سحر فعالیت این اماکن بلامانع است.

۴. مراکز پذیرایی مستقر در داخل مراکز اقامتی، صرفا مجاز به پذیرایی از مسافرین مقیم این مراکز می باشند و باید پوشش لازم در این خصوص رعایت شود.

۵. در لیالی قدر و شهادت حضرت امیرالمومنین (ع)، برگزاری مراسم جشن و شادمانی در اماکن عمومی ممنوع است.

۶. نیروی انتظامی نزدیک افطار و شبهای قدر که حضور و تردد شهروندان عزیز بیشتر می شود، تلاش خواهد کرد با حضور مأموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقا بخشد و البته همکاری مردم عزیز و روزه‌داران محترم بسیار راهگشا خواهد بود.

۷. شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده تخلفات، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ یا مراجعه به نزدیکترین یگان انتظامی اطلاع داده تا اقدامات قانونی صورت بگیرد.

Visited 2 times, 1 visit(s) today