خبر استان:حضرت آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه قرائت قرآن درب ورود به حوزه مفاهیم است، افزودند: قرائت گام آغازین ورود به مدینه النور قرآن است و سرای این مدینه النور نیز مفاهیم است. khabar170395 6

به گزارش خبر استان، حضرت آیت الله صفایی بوشهری در دیدار اعضای ستاد پنجمین دوره ترتیل خوانی نوای ملکوت استان بوشهر ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تشکر از تلاش های صورت گرفته در عرصه فرهنگ قرآنی و نهادینه کردن آن در سطح استان، فرمودند: تنها راه نجات جامعه بشری در شرایط کنونی، رجوع به قرآن و تمسک به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است.
ماه مبارک رمضان الگوی ماه های دیگر است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه خداوند در قرآن بر قرائت قرآن سفارش نموده است، تصریح نمودند: قرآن بالی برای نجات و پرواز به اوج کمال است.
ایشان با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان الگوی ماه های دیگر است، افزودند: اگر در ماه مبارک رمضان انس با قرآن داریم بدین خاطر است که انیس قرآن در ماه های دیگر شویم.
ماه رمضان یک ظرفیت فوق العاده تربیتی است
ایشان اظهار داشتند: ماه مبارک رمضان یک ظرفیت فوق العاده تربیتی است به همین خاطر ورودی و خروجی این ماه باید با هم تفاوت داشته باشد و فرد به طور مداوم در حال رشد باشد
حضرت آیت الله صفایی بوشهری افزودند: انسان های خردمند انسان هایی هستند که از فرصت ماه مبارک رمضان در جهت رشد شخصیت خود در تمامی ابعاد ایمانی، تقوایی، اخلاقی، معرفتی و بصیرتی استفاده می کنند.
ترتیل خوانی کودکان و نوجوانان، کتابخوانی و مهدکودک قرآنی گسترش یابد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر از دیرباز یک استان قرآنی بوده، گفتند: در سال گذشته دو کار بزرگ در عرصه قرآن در استان انجام گرفت، که تنظیم سند چشم انداز قرآنی استان و روز قرآنی استان بوشهر بود و هم اینک هردوی اینها در کشور به عنوان الگو شناخته می شوند.
ایشان در ادامه بیان داشتند: لازم است که در کنار ترتیل خوانی قرآن، مراسم ترتیل خوانی کودکان و نوجوانان، کتابخوانی قرآنی و مهدکودک قرآنی نیز در سطح استان گسترش پیدا کند.
هر سال شعار قرآنی اصحاب قرآن استان انتخاب شود
حضرت آیت الله صفایی بوشهری در پایان تأکید نمودند: ضروری است که هر سال با توجه به نیاز استان از دریچه قرآن، یک شعار قرآنی انتخاب و این شعار قرآنی در طول سال، شعار همگی اصحاب قرآن در استان باشد.
شایان ذکر است مراسم ترتیل خوانی در شهر بوشهر در ماه مبارک رمضان هر روز رأس ساعت ۱۷:۱۵ در حسینیه عاشقان ثارالله و در سایر شهرستان ها نیز در مصلاهای جمعه برگزار می گردد.

khabar170395 1

khabar170395 2

khabar170395 3

khabar170395 4

khabar170395 6

khabar170395 5

Visited 1 times, 1 visit(s) today