رشد ۴۰ درصدی صادرات از گمرکات استان بوشهر
رشد ۴۰ درصدی صادرات از گمرکات استان بوشهر

خبر استان:در دو ماهه ابتدایی سال ۹۵ بالغ ۶ میلیون و ۴۹۱ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

به گزارش خبر استان به نقل از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر، در دو ماهه ابتدایی سال جاری صادرات کالاهای غیر نفتی به انضمام میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر رشد ۴۰ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر گفت: در این مدت بالغ بر ۶ میلیون و ۴۹۱ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲ میلیارد و ۷۴۸ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۰ و از نظر ارزش یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

 مدیرکل گمرک بوشهر از افزایش ۲۶ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی و بدون احتساب میعانات گازی از لحاظ وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل در گمرکات استان خبر داد و گفت: در دو ماهه اول سال جاری بالغ بر ۳ میلیون و۶۹۸ هزار تن کالاهای غیر نفتی به ارزش حدود یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۶ درصد رشد داشته است.

بهنام نوروزی افزود: در استان بوشهر ۱۴ گمرک وجود دارد که گمرک‌های خارگ، گناوه، دیر، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، کنگان، ریگ، بوالخیر، دیلم و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر۱ و ۲، در حوزه واردات و صادرات و مابقی نیز در حوزه واردات کالاهای ملوانی و تعاونی مرزنشینان فعالیت می‌کنند.

وی مقصد کالاهای صادراتی گمرک بوشهر را به ترتیب کشورهای امارات متحده عربی‌، هند‌، کویت، قطر، عراق و ویتنام و عمده اقلام صادراتی را روغن پایه تصفیه اول، الکیل بنزن خطی، نرمال پارافین، مخلوط سرندی، گچ بنایی، پسماند حیوانات و… عنوان کرد.

مدیر کل گمرک بوشهر همچنین به واردات کالا دراین مدت اشاره کرد و گفت : در این مدت بالغ بر ۱۶۶ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲۶۴ میلیون دلار از طریق گمرک‌های استان بوشهر وارد کشور شده است.

وی در پایان به درآمد گمرکات استان بوشهر طی دو ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: درآمد گمرکات استان در این مدت بالغ بر دو هزار و ۴۸۱میلیارد ریال بوده است.