استفاده از بانوان در کانون های فرهنگی مساجد استان بوشهر
استفاده از بانوان در کانون های فرهنگی مساجد استان بوشهر

خبر استان:مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در ستاد عالی دبیرخانه مساجد کشور، تفاهم نامه سال ١٣٩۵ مربوط به کانون های فرهنگی مساجد را با حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی؛ دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور امضاء نمودند.

به گزارش خبر استان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در دولت تدبیر و امید سیاست بر کیفی سازی کانون های فرهنگی مساجد می باشد و از آنجایی که در سال ٩۵ گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، سعی می کنیم با تمام کانون های فرهنگی مساجد استان ارتباط تنگاتنگ داشته و با بازدید و رفع نواقص کار آنها، در برگزاری اوقات فراغت با آنان همکاری داشته باشیم.

ماحوزی بیان داشت: ما در نظر داریم از ظرفیت بانوان در کانون های فرهنگی مساجد بیشتر استفاده شود؛ زیرا خانواده به عنوان بهترین نهاد تربیتی و اینکه بانوان در خانواده نقش مهمی را بر عهده دارند؛ بنابراین حضور آنان در کانون های فرهنگی مساجد می تواند سبب رشد و تعالی جامعه گردد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی مساجد بایستی حول چند محور خانواده، جمعیت، بصیرت سازی، گفتمان سازی و کارآفرینی فرهنگی تلاش نمایند و این محورها بایستی به طور جدی در دستور کار کانون ها قرار بگیرد.

حمیده ماحوزی افزود: در بهینه سازی کانون های فرهنگی مساجد و برگزاری هر چه بهتر برنامه های اوقات فراغت، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه می توانند همکاران خوبی برای فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند؛ انشاء لله سعی داریم با این دو نهاد تاثیرگذار وارد مذاکره شده تا با همکاری هم برنامه ها را هدایت کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان گفت: برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی مساجد به خاطر ماه مبارک رمضان، از ٢٠ تیرماه جاری آغاز خواهد شد.

Visited 3 times, 1 visit(s) today