سهمیه و قیمت مایحتاج مردم استان بوشهر ویژه ماه رمضان/مرغ ۶۸۰۰ و گوشت قرمز ۱۸۵۰۰ تومان
سهمیه و قیمت مایحتاج مردم استان بوشهر ویژه ماه رمضان/مرغ ۶۸۰۰ و گوشت قرمز ۱۸۵۰۰ تومان

خبر استان:مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:شرکت پشتیبانی امور دام استان نسبت به تأمین ۱۴۰۰ تن گوشت مرغ، ۱۴۵۰ تن برنج، ۲۷۴ تن شکر و ۲۸ تن گوشت قرمز، اقدام کرده است.

به گزارش خبر استان،احمد جهانگیرلو ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان دشتی اظهار داشت: برای حفظ آرامش بازار و تعادل عرضه و تقاضا همه‌ساله در عید، اوایل شروع مدارس و طرح ضیافت که با شروع ماه رمضان معمولان اقلام اساسی و ارزاق عمومی مردم رو به افزایش است و صرفاً دولت جهت جلوگیری از ورود واسطه‌ها و قطع دست دلالان اقلامی را به‌عنوان پشتوانه بازار در انبارها ذخیره کرده که در مواقع نیاز این اقلام وارد بازار می‌کند و از نوسانات و افزایش قیمت کالاهای اساسی جلوگیری می‌کند.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: مسؤولیت طرح ضیافت به سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها واگذارشده است تا با توجه به پتانسیل، توانمندی و نیاز هر استان بتوانند با برنامه‌ریزی کالاهای اساسی   مردم در ایام ماه رمضان را تأمین کنند.

وی بیان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان نسبت به تأمین ۱۴۰۰ تن گوشت مرغ، ۱۴۵۰ تن برنج، ۲۷۴ تن شکر و ۲۸ تن گوشت قرمز، اقدام کرده است.

این مسؤول ادامه داد: جلسه‌ای با حضور اعضای تنظیم بازار در مرکز استان تشکیل شد که برای اجرایی شدن طرح ضیافت در آستانه ماه مبارک رمضان در بوشهر باهدف تنظیم بازار با ۱۳ مصوبه به تصویب رسید.

جهانگیرلو خاطرنشان کرد: کالاهای اساسی در استان بوشهر توزیع می‌شود و ۱۴۰۰ تن مرغ منجمد که تاریخ‌مصرف آن چهار ماه است در سردخانه امور دام موجود و آماده توزیع است و در ایام رمضان مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: هرسال قیمت مرغ گرم در بازار افزایش پیدا می‌کند و بررسی‌هایی که صورت گرفت تا شب گذشته قیمت گوشت مرغ گرم در برخی شهرستان‌ها به ۷۲۰۰ تومان رسید و امروز خوشبختانه قیمت آن به ۶۸۰۰ تومان کاهش یافت.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: درصورتی‌که قیمت گوشت مرغ در بازار افزایش یابد پشتیبانی امور دام مرغ‌هایی که در سردخانه انبار کرده است را وارد بازار مصرف خواهد کرد.

جهانگیرلو اضافه کرد: ۱۴۵۰ تن برنج اروگوئه با کیسه‌های ۵۰ کیلویی و تاریخ جدید در انبار شرکت غله و بازرگانی موجود است هرچند قیمت این برنج‌ها تاکنون اعلام ‌نشده است و هیچ دغدغه‌ای در این زمینه نداریم قیمت آن نیز از سوی ستاد تنظیم بازار تعیین و ابلاغ خواهد شد.

وی تبیین کرد: سهمیه شکر داخلی برای مصرف استان بوشهر از میبد یزد به میزان ۲۷۴ تن به قیمت هر کیلو ۲۳۰۰ تومان است و با توجه به اینکه سال گذشته شکر مصرفی از ته لنجی تهیه می‌شد و قیمت شکر خارجی پایین‌تر از قیمت‌های داخلی عرضه می‌شد اما به لحاظ ممنوعیت ته لنجی قیمت شکر خارجی بین ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است.

این مسؤول افزود: سهمیه گوشت قرمز استان بوشهر ۲۸ تن باقیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و سهمیه شهرستان دشتی ۳ تن است.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بر نظارت و کنترل بهداشتی دام، عرضه مرغ و مواد غذایی و پروتئینی در ایام ماه رمضان تأکید کرد و یادآور شد: از صنوف استان درخواست می‌کنم که در طرح ضیافت با جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در راستای معرفی صنوف توانمند و تولیدکنندگانی که می‌توانند در این عرصه وارد شود و همکاری نمایند.

جهانگیرلو گفت: فرماندار دستور دهد از ورود مرغ‌ها و مرغ‌های تاریخ‌مصرف گذشته و یا بسته‌بندی‌هایی که بعضاً توسط برخی از افراد عوض می‌کنند و وارد بازار می‌شود و مرغ‌هایی که تاریخ انقضای آن‌ها رو به اتمام است جلوگیری کنند.

وی افزود: از دامپزشکی و نیروی انتظامی انتظار داریم تا برای حمایت از تولید استان از ورود مرغ‌های با تاریخ‌مصرف کم جلوگیری کنند.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ضرورت بر کیفیت پخت نان توسط این صنوف تأکید کرد و گفت: ۲۸ درصد مردم استان بوشهر از کیفیت پخت نان ناراضی هستند.

 

منبع:شبکه خبر بوشهر