خبر استان:مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر گفت: در راستای اجرای فاز دوم طرح امید اجتماعی برای تحقق طرح‌های اشتغال‌زایی، زنان روستایی استان بوشهر توان‌افزایی می‌شوند.

به گزارش خبر استان، فاطمه دهقانی در نشست با مسئولان طرح‌های زیربنایی معاونت توسعه مناطق  محروم نهاد رئیس جمهوری در بوشهر با بیان اینکه طرح‌های امید اجتماعی از سال گذشته در استان بوشهر اجرایی شد اظهار داشت: ۴۴ روستا و ۳۷ نقطه شهری استان بوشهر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
 
وی توسعه و تقویت سرمایه‌های اجتماعی، افزایش مشارکت‌های اجتماعی، آموزش حفاظت محیط زیست و سلامت اجتماعی را از اهداف اجرایی شدن طرح امید اجتماعی در استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: طرح امید اجتماعی در شش عنوان در ۴۴ روستا و ۳۷ شهر اجرایی شد که در این طرح آموزش‌های لازم به جامعه هدف ارائه شد.
 
مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر با تاکید بر افزایش مهارت‌های زندگی  افزود: یکی از برنامه‌های طرح امید اجتماعی افزایش مهارت‌های زندگی، برطرف شدن دغدغه اشتغال جامعه هدف بر اساس نیاز سنجی است.
 
دهقانی از اجرایی شدن فاز دوم طرح امید اجتماعی در روستاهای استان بوشهر خبرداد و گفت: در اجرای این مرحله از طرح یاد شده با افزایش مهارت‌های روستائیان بر اساس ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها، زمینه اشتغال روستائیان با بهره‌مندی از صندوق خرد روستایی و پرداخت تسهیلات طرح‌های مشاغل خانگی فراهم می‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و اقتصادی در روستاها بیان کرد:  در ۲۵ روستای استان بوشهر که زیرساخت‌های لازم دارا هستند طرح‌های تدوین شده اشتغال‌زایی بر اساس ظرفیت‌های روستاها به عنوان الگو اجرایی می‌شود.