برطرف شدن مشکلات صدرا با تعیین مدیرعامل جدید/ اجرایی شدن ته لنجی/ حقوق کارگران پرداخت نشود پیمانکار برکنار می شود
برطرف شدن مشکلات صدرا با تعیین مدیرعامل جدید/ اجرایی شدن ته لنجی/ حقوق کارگران پرداخت نشود پیمانکار برکنار می شود

خبر استان:معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت برنامه‌های امسال بر اساس شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسعه اشتغال و رونق اقتصادی است و در این حوزه تحقق مطالبات کارگران در مناطق پارس جنوبی و صدرا در اولویت است.

به گزارش خبر استان، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه مردم استان بوشهر در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارای جایگاه ویژه‌ای هستند اظهار داشت: در انتخابات ۷ اسفند بیش از ۶۸ درصد واجدان شرائط  در استان بوشهر در انتخابات شرکت کردند که ۶ درصد از میانگین کشوری بیشتر بود.

وی با اشاره به اینکه پیگیری حق و حقوق کارگران در اولویت برنامه‌‌های مسئولان استان است گفت: در پارس جنوبی بیش از ۴۷ هزار و ۵۰۰ کارگر مشغول بکار هستند که مشکلات آنان پیگیری و برطرف  شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر تاکید کرد: اگر پیمانکاران در پارس جنوبی در پرداخت حق و حقوق کارگران خلف وعده  و مشکلاتی برای زیردستان ایجاد می‌کنند باید خلع‌ید شوند.

حقیقی با بیان اینکه مشکلات کارگران درسطوح  مختلف در کمیسیون‌های کارگری بررسی می‌شود تصریح کرد: در سال ۱۳۹۳ تعداد جلسات کمیسیون‌های کارگری ۴۴ جلسه بود که این تعداد در سال گذشته به ۷۶ جلسه افزایش یافت.

وی با بیان اینکه اولویت برنامه‌های امسال بر اساس شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسعه اشتغال و رونق اقتصادی است خاطر نشان کرد: در این حوزه تحقق مطالبات کارگران در مناطق پارس جنوبی و صدرا در اولویت است و پرداخت حقوق کارگران نباید به تعویق بیافتد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با اشاره به مشکلات شرکت صدرای بوشهر گفت: پرداخت حقوق کارگران صدرا  پرداخت شده و تلاش می‌شود با تعیین مدیرعامل جدید این شرکت مشکلات این شرکت برطرف و پرداخت حقوق کارگران به موقع انجام شود.

حقیقی با اشاره به اینکه صدرا باید بماند، توسعه یابد و حقوق کارگران پرداخت شود افزود: با تعیین مدیر جدید تلاش می‌شود امسال مشکلات صدرا و یکی از دغدغه‌های کارکنان این شرکت صنعتی برطرف شود.

وی از تشکیل تشکل‌های دانشجویی در استان بوشهر خبرداد و افزود: در این راستا با ایجاد تشکل‌های دانشجویی در استان بوشهر، کرسی‌های آزاد اندیشی متفاوتی در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شده و فعالیت این نهادها بروزتر و بهتر شده که این مهم در انتخابات ۷ اسفند نمودار بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه انتظامی خاطر نشان کرد: باتلاش نیروهای حوزه امنیتی و انتظامی جرائم خشن در استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۲۳ درصد کاهش و ۹۱ درصد از جرائم خشن کشف شود.

حقیقی از کاهش ۸ درصدی میزان سرقت‌ها در استان بوشهر خبرداد و گفت: در سال گذشته سرقت‌های مسلحانه ۵۸ درصد کاهش یافت و کشف مواد مخدر افزایش قابل توجهی داشته است.

وی از ساماندهی قایق‌های بی هویت در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در استان بوشهر بیش از ۱۰ هزار شناور وجود دارد که یک‌هزار و ۳۰۰ قایق آن بی هویت هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر بااشاره به ساماندهی قایق‌های بی هویت افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده امسال تمام قایق‌های بی هویت ساماندهی و دارای هویت می‌شود.

حقیقی با اشاره به اشتغال حوزه ملوان لنج‌های تجاری گفت: در استان بوشهر بیش از ۷۰ هزار نفر از طریق لنج‌های تجاری امرار و معاش می‌کنند و این در حالی است که پارس جنوبی یک سوم اشتغال  ایجاد شده در این حوزه ندارد.

وی با اشاره به طرح ساماندهی ته لنجی در استان بوشهر افزود: برای حل مشکلات ملوانان لنج‌های تجاری آیین نامه جدید برای تقویت معیشت ملوانان تدوین شده که بزودی اجرایی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر افزود: در اجرایی شدن  آیین‌نامه یاد شده ملوانان لنج‌های تجاری ضمن اینکه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند دارای حقوق ماهانه و ثابت می‌شوند و هیچ لطمه‌ای بر معافیت کالای همراه ملوان و ته لنجی  وارد نمی‌کند.

حقیقی تاکید کرد: توجه به حقوق ملوانان شناورهای تجاری بر اساس اقتصاد مقاومتی است  بگونه‌ای که در طرح ساماندهی ته‌لنجی ضمن رونق یافتن بازار در نقاط ساحلی استان بوشهر جابجایی این  کالاها در  داخل استان بدون اشکال است.