۱۳ نفر متخلف و صیاد کوخه نشین دستگیر شدند/کشف ۱۸۲ پرنده
۱۳ نفر متخلف و صیاد کوخه نشین دستگیر شدند/کشف ۱۸۲ پرنده

خبر استان: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ۱۳ نفر متخلف و صیاد کوخه‌نشین در استان بوشهر دستگیر شدند.

به گزارش خبر استان به نقل از حفاظت محیط زیست استان بوشهر، محیط بانان و تلاشگران یگانه حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست در فصل مبارزه با زنده گیری پرندگان شکاری(کوخه نشینی) انجام وظیفه کردند و متخلفان دستگیرشده را تحویل مراجع قضایی دادند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این باره گفت:‌ طی گشت زنی و بررسی مناطق مختلف حفاظت شده حسب وظیفه همیشگی ماموران اجرایی این اداره کل، ۱۳ نفر متخلف و صیاد کوخه نشین، توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شناسایی، دستگیر و نهایت تحویل مراجع قضایی گردیدند.
حسین دلشب افزود: از متخلفان دستگیر شده ۳۱ بهله پرنده شکاری از نوع دلیجه، ۱۲۷ قطعه قمری و تعداد ۲۴ قطعه سایر پرندگان شامل گنجشک، بلبل خرما و پیغو کشف و ضبط گردید. همچنین تعداد ۱۷۳۱ عدد کوخه، ۱۹۰ عدد تور، طناب و ادوات صید مستندسازی، کشف و ضبط گردید.
وی تشریح کرد: همه ساله با آغاز زمان مهاجرت پرندگان شکاری به ایران، افراد سودجو برای صید این گونه های مهم که در راس هرم غذایی جانوری نیز قرار دارند اقدام می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن ابراز تاسف از این اتفاق بسیار آسیب زننده به محیط زیست و تنوع زیستی منطقه، اقدام نادرست این گونه افراد را محکوم و تاکید کرد: با هماهنگی های بین دستگاهی، این اداره کل تمام توان خود را جهت حفاظت از کلیه گونه های جانورانی و محیط زیستی بکار گرفته و متخلفین بدون هیچگونه گذشت به محاکم قضایی تحویل داده می شوند. 

حسین دلشب از مردم تقاضا کرد در صورت اطلاع از حضور افراد مشکوک در سطح منطقه، به جهت پیشگیری از هرگونه اقدام مخرب محیط زیستی،  موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۵۴۰ بصورت مستقیم با یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر در میان بگذارند.