مصرف ماهی باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود
مصرف ماهی باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود

خبر استان:متخصص بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تغذیه مناسب به همراه فعالیت بدنی در سلامت قلب بسیار مؤثر است به‌گونه‌ای که ۷۰ درصد از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند.

به گزارش خبر استان،متخصص بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تغذیه مناسب به همراه فعالیت بدنی در سلامت قلب بسیار مؤثر است به‌گونه‌ای که ۷۰ درصد از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند.

دکتر مهدی اکبرزاده بابیان اینکه افراد با فعالیت بدنی کافی نیز مجاز به استفاده از هر غذایی نیستند افزود: استفاده از انواع روغن‌ها ازجمله روغن جامد و حیوانی برای مصرف افراد ممنوعیت داشته و روغن‌های سنگین، بدن را در مسیر متفاوتی از سیر طبیعی خود قرار می‌دهد.
وی ازجمله روغن‌های سنگین به روغن پالم اشاره‌کرده و تصریح کرد: روغن‌ها هرچقدر زنجیره کوتاه‌تر و سبک‌تر داشته باشند دارای سوخت‌وساز راحت‌تری بوده که از آن جمله می‌توان از روغن‌زیتون نام برد.
مصرف ماهی باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود
متخصص بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ماهی اگر به‌درستی تهیه و پخته شود باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.
دکتر اکبرزاده افزود: بسیاری از افراد برای تهیه ماهی آن را در روغن خیلی داغ و به مدت طولانی سرخ می‌کنند که این عمل باعث اکسیده شدن روغن شده و صدمات شدیدی را به رگ‌ها وارد ‌می‌کند.
مصرف سبزی از سرطان روده پیشگیری می‌کند
متخصص بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در دستگاه گوارش انسان تعداد زیادی باکتری‌های مفید وجود دارد که با مصرف سبزی، مواد غذایی مناسب در اختیار آنها قرارگرفته و درنتیجه از ابتلا به سرطان روده به‌ویژه سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌شود.
دکتر اکبر زاده با اشاره به اینکه مصرف سبزی‌هایی با برگ سبز تیره برای سلامتی بسیار مفید هستند افزود: سبزی‌هایی ازجمله اسفناج و کرفس به دلیل میزان آب زیادی که دارند باعث تأمین آب بدن، کند شدن جذب غذا در روده و سیری زودهنگام شده و درنتیجه مانع از پرخوری فرد می‌شود.
Visited 1 times, 1 visit(s) today