خبر استان:آخرین پست فیسبوکی استاندار بوشهر، حکایت از عملی شدن یکی دیگر از طرح های ١۵ گانه امید داشت. دندانپزشکی های سیار، جهت خدمات رسانی بزودی روانه مناطق روستایی می شوند.

خبر استان:استاندار بوشهر در این گزارش نوشت، وزیر بهداشت پس از پایان ماه رمضان به بوشهر می آید. افتتاح طرح توسعه و MRI بیمارستان کنگان، بهره برداری از توسعه بیمارستان خورموج، شروع عملیات اجرایی فاز ۲ بیمارستان اهرم و بهره برداری از طرح توسعه بیمارستان و درمانگاه در دیلم و نیز مواردی در گناوه از برنامه های دکتر هاشمی در استان خواهد بود.

همچنین در این سفر، عملیات اجرایی بیمارستانی با ظرفیت ۱۸۰ تخت در مجاور بیمارستان شهدای خلیج فارس که پیمانکار آن تجهیز کارگاه کرده، رسماً شروع می شود. عملیات اجرایی اورژانس هسته ای با مشارکت سازمان انرژی اتمی، با ظرفیت ۸۰ تخت، در مجاور بیمارستان شهدای خلیج فارس، نیز در این سفر شروع می شود.

اگر تا قبل از سفر، طراحی بیمارستان ۲۴۰ تخته برازجان کامل شود و پیمانکار تا تاریخ سفر انتخاب شود، عملیات احداث این بیمارستان هم با حضور وزیر بهداشت شروع می شود.

در این سفر، ۱۲ کلینیک سیار دندانپزشکی که ساخته و تحویل شده اند، نیز به بهره برداری می رسد.

کلینیک سیار داندانپزشکی (۱)
در حالیکه در بیشتر روستاها، ما خانه های بهداشت روستایی داریم و امکان استقرار این تاسیسات در روستاها وجود دارد چرا  کلینیک دندانپزشکی سیار؟ این طرح چقدر ماندگار است. کدام دندانپزشکان و با چه تجربه ای حاضر به کار کردن در این دندانپزشکی های سیار هستند. هزینه و فایده این طرح چقدر است. کیفیت این خدمات چگونه تضمین می شود. با توجه به عدم شناسایی دقیق مبتلایان به ایدز در استان آیا دندانپزشکی های سیار نمی توانند آلودگی را انتشار دهند؟

کلینیک سیار داندانپزشکی (۲)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پاسخ به سوالات مند نوشت:  این واحدها در کنار سایر مراکز موجود جهت خدمات به مدارس دور دست از مراکز شهر و روستا و با تاکید بر پیشگیری بیماریهای دهان و دندان است به طوری که حداقل دوبار در یک سال تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم معاینه شوند.

دکتر رئیسی افزود: در این زمینه تفاهم نامه ای با آموزش پرورش داریم و بیمارانی که نیاز به خدمات تخصصی تر دارند به مراکز سطح دو و سه ارجاع می شوند. اکنون زمان آن رسیده که بجای درمان و هزینه های گزاف دندانپزشکی، به طور جدی به پیشگیری از بیماریها بپردازیم به ویژه این کار را باید از سنین پائین و مدارس شروع کنیم.

بنابراین این خودورها ماموریتشان پیشگیری از آسیب های دهان و دندان در مدارس دوردست روستایی است. ممکن است در طول سال یکبار یا بیشتر به روستایی در دوردست خدمات پزشکی مراجعه کنند و فعالیتهای پیشگیری را انجام دهند. اگر نیاز به خدمات ترمیم و درمان بود بیمار به مراکز سطح بالاتر معرفی می شود.

دکتر رئیسی در پاسخ به سوال دیگر مند در خصوص توسعه خدمات دندانپزشکی در استان نوشت:  ۶٢ مرکز روستایی و شهری که واحد دندانپزشکی دارند در سراسر استان تجهیز شده است و در کنار این دو در هر شهرستان یک مرکز جامع پیشگیری بیماریهای دهان و دندان که وظیفه مدیریت این مراکز را خواهند داشت در حال ساخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین در پاسخ به سوال مند در خصوص بیمارستان دیر نوشت: وزیر بهداشت تاکید کردند اعتبار لازم برای تجهیز بیمارستان تخصیص داده شده و به مجرد تحویل ساختمان بیمارستان به دانشگاه تجهیز را شروع خواهیم کرد. در ضمن نیروهای مورد نیاز آن بیمارستان را هم مجوز استخدام گرفتیم و فقط منتظر تحویل ساختمان بیمارستان هستیم.

Visited 3 times, 1 visit(s) today