آغاز عملیات اجرایی هزارو۱۲۱واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در بوشهر
آغاز عملیات اجرایی هزارو۱۲۱واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در بوشهر

خبر استان:عملیات اجرایی هزار و ۱۲۱واحد مسکونی روستایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با مشارکت و همکاری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و منطقه دوم نیروی دریایی سپاه دراستان بوشهر روز پنجشنبه در آیینی آغاز شد.

به گزارش خبر استان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آئین گفت: کمیته امداد از دیرباز باسابقه‌ای خیلی خوب و رویکردی جدید در کنار محرومان بوده است.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: امروز شاهدیم که کمیته امداد، سپاه و بسیج در کنار هم فضایی را درست کرده اند که امید داریم یکی از مهم‌ ترین هدفهای نظام جمهوری اسلامی که برطرف کردن محرومیت است با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و تلاش‌ این نهادها محقق شود.
وی اظهار کرد: باوجود اینکه وظیفه اصلی سپاه حضور در عرصه‌های دیگر کشور است، اما به‌طور داوطلبانه برای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب پیشگام می ‌شود تا برای برطرف کردن نیاز محرومان کار و تلاش کند.
امام جمعه بوشهر گفت: یک دست سپاه مبارزه با جهان استعمار و دست دیگر رفع محرومیت از نیازمندان است.
وی خاطرنشان کرد: با شناختی که همه ما از فعالیت‌های بسیج و سپاه داریم امید داریم که به‌زودی شاهد افتتاح این واحدهای مسکونی برای نیازمندان باشیم.
وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه استان بوشهر استفاده از این پتانسیلها برای برطرف کردن محرومیت ها در استان ضروری است.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز در این آیین گفت: محرومیت‌زدایی و خدمت به محرومان برای سپاه و بسیج یک افتخار بزرگ است.
فتح‌الله جمیری بابیان اینکه تاکنون سپاه و بسیج بیش از هزار و ۴۰۰ پروژه سازندگی در بخش‌های مختلف انجام داده است، گفت: بخشی از این کار امروز مربوط به ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد است که با توافق کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه سراسر کشور قرار است عملیات ساخت مسکن نیازمندان به وسیله سپاه انجام و در اختیار محرومان نیازمند قرار گیرد.
وی بابیان اینکه این طرح سراسری است وهشت استان پایلوت این کار قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: استان بوشهر از میان این استان‌ها بالاترین آمار ساخت واحدهای مسکونی نیازمندان را در دستور کار دارد که نیمی از آن را منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و نیمی دیگر را سپاه امام صادق (ع) با هماهنگی‌های صورت گرفته با کمیته امداد احداث می‌ کنند.
جمیری یادآور شد: خصوصیت های نهادی بودن سپاه و کمیته امداد به همین است که بتواند این ‌گونه کارها را برای مردم در مناطق محروم و کم برخوردار انجام دهد.

لطفی بیان داشت: در بحث مسکن مددجویان،کمیته امداد سه کار را انجام می دهد که یکی بحث احداث مسکن شهری و خرید مسکن شهری است، یکی بحث بهسازی و نوسازی مسکن مدد جویان است  و دیگر ساخت مسکن است.

وی تصریح کرد: در خصوص ساخت مسکن روستایی مددجویان، در فاز اول ۱ هزار و ۱۲۱ واحد مسکن با مشارکت مجموعه سپاه امام صادق(ع) و نیروی دریای منطقه دوم، در روستا های استان ایجاد خواهد شد.

لطفی در ادامه با بیان اینکه کار احداث این مسکن ها در ۲۸۶ روستا برگزار می شود گفت:بنا به برنامه مشترک و تفاهم همکاری که میان کمیته امداد و سپاه بسته شد، بنا داریم تا پایان سال در دهه مبارک فجر بحث واگذاری این مسکن ها صورت پذیرد.

مدیر کل کمیته امداد تصریح کرد: برای هر واحد مسکونی مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال پیش بینی شده است که از این مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال توسط کمیته امداد تامین اعبار خواهد شد و ۵۰ میلیون ریال دیگر توسط سپاه کمک خواهد شد و عملیات کار که کار سنگین و طاقت فرسایی است توسط عزیزان سپاه در این پروژه انجام خواهد شد.

لطفی در پایان خاطر نشان کرد: بیش از ۳۲ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد قریب به  ۱۰ هزار خانواده چه در شهر و چه در روستا فاقد مسکن مناسب هستند.