امام جمعه بوشهر: حریم ولایت خط قرمز نظام است
امام جمعه بوشهر: حریم ولایت خط قرمز نظام است

خبر استان:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حریم ولایت، خط قرمز نظام اسلامی است و عدم حمایت از آن نشان از انحراف فکری است.

به گزارش خبر استان به نقل روابط عمومی سپاه امام صادق (ع)، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در جمع طلاب و روحانیون بسیجی استان در نشست راهکارهای تحقق حوزه های انقلابی گفت: طلبه ها و روحانیون باید برای تبلیغ دین خدا جهادی وارد عرصه میدان شوند.
وی تصریح کرد: طلبه ها و روحانیون حوزه های علمیه باید در صحنه ارائه گسترش دین از راه طرح هجرت و حضور در موطن خود از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند و ماندن در حوزه مرکزی علمیه بعد از حصول علوم لازم برخلاف آموزه های دینی است.
وی اظهار کرد: حضور در صحنه های نظام و دفاع از مبانی دینی در این برهه از زمان که دشمن به دنبال تخریب حریم ولایت به عنوان پایه و اساس دین است، یک واجب شرعی است.
امام جمعه بوشهر تاکید کرد: حوزه های علمیه باید به حوزه های علمیه انقلابی تبدیل شود و دست قوی دین در عرصه های مختلف برای ارائه اسلام ناب و دفاع از اسلام باشند.
وی حوزه انقلابی را حوزه ای ولایت مدار خواند که باید بر اساس اخلاق و دانش دینی در خط مقدم دفاع از نظام اسلامی گام بردارد، زیرا مشروعیت و مقبولیت حوزه علمیه به انقلابی بودن آن است.
صفایی بوشهری تصریح کرد: حوزه های علمیه باید در خط مقدم تحقق نظم نوین جهانی قرار گرفته و در شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی نقش آفرینی کنند.
وی خطاب به طلاب و روحانیون گفت: بدانید که فتنه ها در راه است و قرار گرفتن سپاه و روحانیت در کنار هم برای خنثی سازی و عبور از آنها بسیار راهگشاست.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز همفکری و مشارکت حوزه های علمیه و سپاه در راستای آسیب شناسی اجتماعی و سیاسی جامعه را بسیار مهم خواند و بر پیوند عمیق و بیش از پیش حوزه های علمیه و سپاه تاکید کرد.
سردار فتح الله جمیری خواستار برنامه ریزی برای برگزاری نشست های تخصصی بین سپاه و حوزه های علمیه در عرصه های مختلف شد و نتیجه این نشست ها را برای پیدا کردن راه های برون رفت از برخی از معضلات اجتماعی بسیار مهم و ضروری عنوان کرد.

Visited 2 times, 1 visit(s) today