موفقیت بانوی بوشهری در مسابقات رباتیک پرتغال
موفقیت بانوی بوشهری در مسابقات رباتیک پرتغال

خبر استان:دانشجوی بوشهری در مسابقات بین المللی رباتیک پرتغال به مقام دوم دست یافت.

به گزارش خبر استان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سمیرا اسیری که دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکاترونیک در دانشگاه اصفهان است به همراه هم گروهی خود فرشاد خادمیان زاده در بخش ربات‌های نمایشی مسابقات بین المللی رباتیک پرتغال (roboticapotugal) پس از تیم آلمان، به مقام دوم رسید.
در این مسابقات ۲۰۰ تیم از بیش از ۶۰ کشور جهان مانند آلمان، کانادا، آمریکا، انگلیس، هلند، پرتغال، اسپانیا، چین، ژاپن و ایتالیا در ۱۸ لیگ رقابت کردند.
سمیرا اسیری در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما، درباره رباتی که ساخته‌اند، گفت: با به کار‌گیری سازوکاری جدید توانستیم عملکردهای مختلف تکنیکی و صنعتی را در یک ربات کروی هوشمند قرار دهیم. 
او با اشاره به این‌که پیش از این در ۲ دوره مسابقات روبوکاپ ایران مقام اول و چهارم را به دست آورده ‌اند، افزود: این ربات در صنایع مختلف نفت و گاز کاربرد دارد و امیدواریم که مسئولان برای صنعتی شدن آن از ما حمایت کنند.
این پژوهشگر جوان ادامه داد: در پرتغال از شرکت‌های مختلف به ما پیشنهاد همکاری دادند ولی ما دوست داریم صنعتگران کشور از جمله صنایع فعال در منطقه پارس جنوبی استان بوشهر با ما بیشتر همکاری کنند.
Visited 1 times, 1 visit(s) today