بافت کلیه یک بیمار ۵۰ ساله در بیمارستان شهید گنجی برازجان احیا شد
بافت کلیه یک بیمار ۵۰ ساله در بیمارستان شهید گنجی برازجان احیا شد

خبر استان:جراح متخصص مجاری ادراری بیمارستان شهید گنجی برازجان گفت: بافت کلیه یک بیمار ۵۰ ساله طی یک عمل جراحی در بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان احیا شد.

به گزارش خبر استان به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی،دکتر کیان امیدبخش درباره این عمل جراحی افزود: پس از مراجعه بیمار ۵٠ ساله به بیمارستان باسابقه طولانی‌مدت دیابت شیرین و افت عملکرد کلیه به همراه سابقه سنگ‌سازی که بارها تحت عمل جراحی جهت خارج کردن سنگ‌ها قرارگرفته و درنهایت موجب چسبندگی و انسداد خروجی کلیه در محل اتصال به حالب شده بود در مرحله اول به‌صورت اورژانسی تحت یک عمل جراحی سبک قرار گرفت.
جراح متخصص مجاری ادراری بیمارستان شهید گنجی برازجان با اشاره به اینکه بیمار دچار تورم شدید کلیه و احتباس ادرار و ترشحات چرکی در کلیه گرفتارشده بود، اظهار داشت: بعد از عمل جراحی در طی دو هفته به همراه کنترل دارویی، بیش از یک لیتر ترشحات غلیظ عفونی از کلیه تخلیه و میزان قند خون بیمار کنترل شد.
دکتر کیان امیدبخش اضافه کرد: پس از کنترل عفونت و قند خون، دریک عمل جراحی به مدت ۴ ساعت، باوجود چسبندگی وسیع، بافت کلیه آزادشده و در ادامه با مراقبت، عروق بزرگ حالب و لگنچه پیدا و آزاد شد و سپس لگنچه معیوب و گشاد شده، با برداشتن قسمت‌های اضافه و ترمیم ظریف به شکل طبیعی بازسازی شد.
وی تصریح کرد: در مرحله آخر نیز بافت کلیه با کنترل دقیق وضعیت خون‌رسانی با برداشتن قسمت تحتانی کلیه حدود ۲۰ درصد نسج کلیه، لوله حالب باقی‌مانده و بازسازی‌شده به قسمت باقی‌مانده از کلیه متصل شده و خروج ادرار از مسیری جدید ممکن شد و همچنین لوله‌هایی مناسب جهت تسریع درروند بهبود عملکرد کلیه و اتمام پروسه درمان درون کلیه تعبیه شد.
این متخصص افزود: بیشتر بیماران دیابتی که به علت عفونت شدید به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند در حین عمل دچار مرگ بافت کلیه می‌شوند ولی با توجه به امکانات خاص اتاق عمل و تکنسین‌های کارآزموده و زحمات دکتر مسعودی متخصص بیهوشی بیمارستان شهید صادق گنجی، این موفقیت حاصل شد و بیمار هم‌اکنون در وضعیت ایده آل است.
دکتر امیدبخش خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین علت توقف عملکرد کلیه و دیالیز، دیابت می‌باشد و حفظ بافت کلیه در بیماران دیابتی را بسیار مهم است.

Visited 1 times, 1 visit(s) today