تکثیر ۸۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در تنگستان
تکثیر ۸۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در تنگستان

خبر استان:فرماندار تنگستان گفت: برای تامین بچه‌ میگوهای اراضی پرورشی استان بوشهر تکثیرکنندگان بچه میگو در تنگستان ۸۰۰ میلیون قطعه بچه میگو تولید کردند.

به گزارش خبر استان، غلامرضا ترک‌زاده بعدازظهر امروز در بازدید از مراکز تکثیر بچه میگو در تنگستان با بیان اینکه این شهرستان از ظرفیت بالایی در پرورش آبزیان برخوردار است اظهار داشت: مزارع پرورش میگو در دلوار نقش مهمی در تامین میگوی پرورشی استان بوشهر و کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از یک‌هزار ۳۰۰ تن میگو از مزارع پرورش میگوی تنگستان تولید می‌شود گفت: علاوه بر تولید سالانه یک‌هزار و ۳۰۰ تن میگو از اراضی پرورشی، صیادان در بخش ساحلی دلوار در تنگستان سالانه ۲۵۰ تن میگوی دریایی صید و به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

فرماندار تنگستان  از ساخت شرکت تکثیر و پرورش بچه میگو در منطقه سالم‌آباد تنگستان خبرداد و گفت: برای ساخت این مرکز تولیدی ۳۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌شود که نقش مهمی در تامین بچه میگوی مزارع پرورشی و ایجاد اشتغال دارد.

ترک‌زاده با بیان اینکه فاز نخست این مرکز با ظرفیت ۱۲۰ میلیون بچه میگو است افزود: فاز نخست  لارو میگو در سالم آباد با ۱۰ استخر پرورشی آماده راه‌اندازی است که سالانه ۱۲۰ میلیون قطعه بچه میگو اراضی پرورشی تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵ میلیارد ریال در ساخت این مرکز سرمایه‌گذاری شده است گفت: مرکز تکثیر و تولید بچه میگوی منطقه سالم‌آباد تنگستان با زیربنای ۵ هزار ۱۸۵ متر مربع درزمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع ساخته شده است که فاز نخست آن خرداد ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار تنگستان با بیان اینکه در این شهرستان ۱۰ مرکز تکثیر میگو فعالیت می‌کند گفت: برای تامین بچه‌ میگوهای اراضی پرورشی استان بوشهر تکثیرکنندگان بچه میگو در تنگستان ۸۰۰ میلیون قطعه بچه میگو تولید کردند  و در اختیار پرورش  دهندگان در سایت‌های پرورشی استان بوشهر قرار داده‌اند.

ترک‌زاده افزود: سایت تکثیر و پرورش لارو میگوی مستقر در روستای کری  بخش دلوار زمینه اشتغال ۲۰ نفربصورت مستقیم فراهم آورده است./تسنیم

Visited 1 times, 1 visit(s) today