اثر نویسنده بوشهری جزو کتابهای محبوب سال ۹۴
اثر نویسنده بوشهری جزو کتابهای محبوب سال ۹۴

خبر استان:نهنگ تاریک اثر نویسنده بوشهری سومین کتاب محبوب سال ۹۴ شد.

به گزارش خبر استان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مجموعه داستان نهنگ تاریک کار سعید بردستانی از برنامه سازان صداوسیمای مرکز بوشهر توانست مقام سوم بخش مجموعه ‌داستان‌های جایزه کتاب تحسین ‌شده در سال۹۴ را به دست آورد.
دبیر علمی نخستین دوره این جایزه گفت: انجمن دوستداران زبان و ادبیات فارسی شیراز با همکاری گروه داستان ایرانی ( تشکیل‌شده از ۲۵۶ داستان‌نویس و داستان‌پژوه)، در ادامه برنامه‌های خود و برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، ‌ فراخوان نخستین آیین انتخاب کتاب تحسین ‌شده داستان ایرانی در سال۹۴ را منتشر کرد.
سیدفرشید سادات‌شریفی افزود: در فراخوانِ منتشرشده آمده است که افراد می‌توانند از میان خوانده‌های داستانیِ خویش (مجموعه‌داستان کوتاه و رمان) که چاپ نخست‌شان در سال ۹۴ و در حوزه بزرگسال باشد، به سه مجموعه‌داستان و سه رمان رای دهند تا کتاب‌های محبوب‌ این سال انتخاب شوند.
این داستان‌پژوه و مدرس دانشگاه اضافه کرد: در نتیجه شمارش آرا در بخش مجموعه ‌داستان کوتاه، مجموعه‌داستان‌های روباه‌شنی از محمد کشاورز و نوبت سگ‌ها از سروش چیت‌ساز هر یک با مجموع ۹۱ رای به طور مشترک در جایگاهِ اول قرار گرفتند. مجموعه باد زن‌ها را می‌برَد از حسن محمودی با ۷۶ رای در رتبه دوم ایستاد و نهنگ تاریک از سعید بردستانی با ۷۲ رای رتبه سوم را کسب کرد.
Visited 1 times, 1 visit(s) today