ویژه برنامه‌های ایام شعبانیه در شهر بوشهر
ویژه برنامه‌های ایام شعبانیه در شهر بوشهر

خبر استان:رئیس سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بندر بوشهر گفت: در راستای بزرگداشت ایام شعبانیه جشن‌های مناسبی در اکثر نقاط شهر بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبر استان، فاطمه صفر زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مراسم‌های شعبانیه، سعی شده فرهنگ مهدویت و ظرفیت‌های معنوی این ایام به شکل برجسته‌ای در قالب برنامه‌های مختلف با حضور قشرهای مختلف علی الخصوص نوجوانان و جوانان به جامعه منتقل شود.

وی اضافه کرد: ایجاد نشاط معنوی و اجتماعی، گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی، توجه به هویت دینی و اجرای آیین‌های مذهبی، پاسخگویی به شبهات و سئوالات شرکت‌کنندگان در زمینهٔ مسائل اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی، کمک به رشد و ترویج فضایل اخلاقی، تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان، تبیین و ترویج فرهنگ علوی و مهدویت و مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی از جمله مهم‌ترین اهدافی است که با برگزاری ویژه برنامه‌های جشن‌های ایام شعبانیه دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر با اعلام رئوس این برنامه‌ها عنوان کرد: در قالب جشن‌های میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار، امام سجاد (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز، حضرت علی‌اکبر (ع) و هفته جوان و میلاد امام زمان (عج) و هفته مهدویت، ویژه برنامه‌های خاصی تدارک دیده شده است.

صفر زاده تصریح کرد: با همکاری انجمن خیرین آوای نور جشن ولادت حضرت امام حسین (ع) از در پارک شورا برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مراسم مولودی‌خوانی، اجرای موسیقی، مسابقه، تجلیل از قهرمانان ملی ناشنوایان استان، اجرای سرود توسط کودکان ناشنوا و قرائت قطعه‌ای از مناجات شعبانیه به همراه نورافشانی اجرا شد.

رئیس سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بندر بوشهر یادآور شد: در روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت از ساعت ۲۰ در محل ورودی پارک شغاب روبروی خیابان بیست‌متری دواس نیز مراسم جشنی به مناسبت ولادت امام حسین (ع) و ولادت حضرت ابوالفضل (ع) برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در این مراسم که با همکاری و مشارکت حوزه مقاومت قدس و پایگاه مقاومت امام علی (ع) اجرا می‌شود برنامه‌هایی از قبیل نورافشانی، اجرای گروه‌های موزیک، تجلیل از جانبازان قطع نخاعی، تجلیل از یکی از مدافعان حرم، مسابقات و سرگرمی برای کودکان و بزرگسالان در کنار ایجاد ایستگاه صلواتی تدارک دیده شده است.

صفر زاده از ویژه برنامه‌هایی به مدت سه شب در ۳۰، ۳۱ اردیبهشت و یک خرداد از ساعت ۲۰ در حاشیه مدرسه شهید عاشوری در خیابان شهید عاشوری بوشهر خبر داد و گفت: در این برنامه که به استعداد سه هزار کودک انجام می‌شود برنامه‌های خاصی از جمله ایستگاه نقاشی کودکان، بازی‌های کودکانه، اهداء جوایز به کودکان در کنار برنامه‌هایی شاد و مهیج برای این قشر پیش بینی شده است .

وی افزود: در روز یک خردادماه نیز جشن میلاد امام زمان (عج) در پایگاه مقاومت امام جعفر صادق (ع) با پیش‌بینی ۱۵۰۰ نفر برپا خواهد شد.

صفر زاده اضافه کرد: مولودخوانی، اجرای گروه سرود، شعبده‌بازی، اجرای گروه‌های هنری، مسابقات با اهداء جوایز نفیس در کنار ایستگاه صلواتی بخشی از برنامه‌های این مراسم است.

رئیس سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بندر بوشهر عنوان کرد: در اکثر محلات و میادین اصلی شهر بوشهر از جمله میدان شهید بشکوه روبه‌روی کلینیک تخصصی ابوالفضل ، میدان مطهری، میدان رفاه جنب سینما شهید آوینی، سه راه امام‌زاده و امامزاده قاسم ایستگاه‌های صلواتی، شابلون نویسی با مضمون ادعیه فرج در پشت خودروها، پاسخگویی به شبهات و مهدویت همراه با توزیع محصولات فرهنگی مربوط به این ایام انجام می‌شود./فارس

Visited 3 times, 1 visit(s) today