خبر استان:مرکز معارفه بوشهر، شامل دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش معارف اسلامی ویژه بانوان، با حضور امام‌جمعه بوشهر افتتاح شد.

به گزارش خبر استان، افتتاحیه مرکز معارفه شامل دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش معارف اسلامی، صبح امروز، با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، در دارالقرآن کریم امام صادق(ع) بوشهر، برگزار شد.

آیت‌الله صفایی بوشهری در این مراسم گفت: حوزه علمیه خواهران نقش مهمی در گسترش فرهنگ دینی و دفاع در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن دارد.

وی بابیان اینکه مرکز معارفه، یک نعمت و فرصت بسیار خوب است، افزود: این آموزش‌ها هم باعث سعادت خود بانوان و هم موجب هدایت افراد پیرامون آنان می‌شود.

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به اینکه زکات علم، نشر آن است، ابراز داشت: امیدواریم که این طرح شرایطی در استان فراهم آورد که با گسترش علوم اسلامی در بین بانوان و مادران، بتوانند مربی و مبلغ خوبی برای دین خدا و هدایتگری موفق در جامعه باشند.

فاطمه یوسفی، مدیر مدرسه علمیه معصومیه بوشهر نیز اظهار داشت: مرکز معارفه ویژه بانوان و با مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، در کانون‌های مساجد شهرستان و در چهار ترم برگزار می‌گردد که ترم اول آن از اردیبهشت تا آبان ماه سال جاری خواهد بود.

وی افزود: این طرح امکانی را فراهم می‌آورد تا کسانی که فرصت یا شرایط رفتن به حوزه علمیه را ندارند، بتوانند از علوم اسلامی بهره‌مند شوند و در حال حاضر دوره چهارم این طرح در شهرستان‌هایی مانند دیلم در حال برگزاری است.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه بوشهر خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۹۰ نفر برای آموزش در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند که از روز شنبه (امروز) در کلاس‌ها حضور خواهند یافت.

یوسفی بابیان اینکه رشد فرهنگ مطالعه و تحقیق در میان مادران خانواده‌ها، یکی از اهداف این طرح است، اظهار داشت: دروس مختلفی ازجمله کلام، اصول اعتقادات، نهج‌البلاغه، تفسیر قرآن و … در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود و کسانی که این دوره‌ها را با موفقیت طی کنند، در طرح بانوی امین شرکت داده خواهند شد که دروس عالی و پیشرفته را فرا خواهند گرفت.

در بخش دیگری از این مراسم، آیت‌الله صفایی بوشهری از کلاس‌های دارالقرآن کریم امام صادق(ع) بازدید کرد.

پروین اختر دانش مدیر جامعه القرآن امام صادق(ع) بوشهر، گفت: این دارالقرآن در سال ۱۳۸۲ تأسیس‌شده است که در طول سال پذیرای قرآن آموزان می‌باشد و در فصل تابستان بیش از ۱۰۰۰ قرآن آموز در گروه‌های سنی ۴ ساله تا ۷۰ ساله، در این مرکز، به فراگیری علوم قرآنی می‌پردازند.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های حفظ موضوعی، آیه‌ها، قصه‌ها و نقاشی‌ها، روخوانی، روان‌خوانی، ترتیل، تجوید، حفظ، تفسیر، مشاوره، صوت و لحن، پاسخ به سؤالات شرعی، مسابقه مفاهیم تحت‌اللفظی و … ازجمله برنامه‌های این دارالقرآن در طول سال است.

اختردانش بیان کرد: در اکثر شهرستان‌های استان بوشهر، شعبه‌های این دارالقرآن فعال است و همچنین محصولات فرهنگی و کتب تألیفی این مرکز، به استان‌های دیگر در سراسر کشور، ارسال و تدریس می‌شود.

مدیر جامعه القرآن امام صادق(ع) بوشهر تأکید کرد: مردم به دوره‌های آموزشی قرآن و عترت تمسک بجویند و این آموزش‌ها را رها نکنند که رستگاری انسان در تمسک به قرآن و اهل‌بیت است.

Visited 1 times, 1 visit(s) today