یک هزار و ۸۹۴ نفر در بوشهر بیمه بیکاری دریافت کردند
یک هزار و ۸۹۴ نفر در بوشهر بیمه بیکاری دریافت کردند

خبر استان:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: تعداد کل مقرری‌بگیران بیمه بیکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تا پایان سال ۹۴، یک هزار و ۸۹۴ نفر بوده است.

به گزارش خبر استان، حمیدرضا پناه صبح امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان بوشهر، با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام‌گذاری کرده است، اظهار داشت: استراتژی و برنامه عملیاتی سال ۹۵ این اداره کل در تمامی حوزه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس منویات و فرمایشات معظم‌له برنامه‌ریزی‌شده و امیدواریم بتوانیم به اهداف از پیش تعیین‌شده نائل آییم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: حمایت مؤثر از نیروی کار، حفظ اشتغال موجود، تداوم حیات اقتصادی کارگاه، شناسایی و حمایت از واحدهای مشکل‌دار برای برون‌رفت از وضعیت ایجادشده از اهم برنامه‌های راهبردی این اداره کل است.

وی تصریح کرد: نیروی کار از مهم‌ترین سرمایه‌های کشورهای در حال‌ توسعه این است که سهم به سزایی در فرآیند تولید و توسعه دارند و ایجاب می‌کند زمانی که به‌صورت ناخواسته و غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهند مورد حمایت قرار گیرند که برقراری بیمه بیکاری راهکار حمایتی مناسب برای تأمین زندگی و معیشت آنان در چنین شرایطی است.

پناه اظهار داشت: با تلاش مداوم و پیگیر همکاران حوزه ستادی و اجرایی و فراهم شدن بسترهای جدید اشتغال در دولت تدبیر و امید تعداد ۱۱۶ نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در سال ۹۴ اشتغال مجدد یافته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در پایان با اشاره به محدودیت منابع  و مشکلات مالی صندوق بیمه بیکاری و بازرسی‌های انجام‌شده در سال ۹۴ و همچنین در راستای نظارت و اجرای صحیح قوانین و مقررات بیمه بیکاری اعلام کرد: بیمه بیکاری تعداد ۱۹۲ نفر از طریق کشف اشتغال پنهان، عدم حضوروغیاب در موعد تعیین‌شده و عدم پذیرش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قطع مقرری شده‌اند که از این بابت بیش از  ۲۴ میلیارد ریال صرفه‌جویی و برگشت منابع به صندوق بیمه بیکاری و چرخه کار و تولیدشده است./فارس

Visited 1 times, 1 visit(s) today