مؤسسه شهید محلاتی  بوشهرالگویی برای همه ایران است/عامل اصلی رکود و بیکاری عدم اعتماد به نیروهای درونی+عکس
مؤسسه شهید محلاتی  بوشهرالگویی برای همه ایران است/عامل اصلی رکود و بیکاری عدم اعتماد به نیروهای درونی+عکس

خبر استان: آیت الله صفایی بوشهری گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در حوزه ساحل و دریا، طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای این استان تدوین و اجرایی شود.

به گزارش خبر استان، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در دیدار مسئولان و جمعی از کارکنان مؤسسه شهید محلاتی نیروی دریایی سپاه استان بوشهر با بیان اینکه بخش عظیمی از مدیریت جهان آینده منوط به مدیریت دریاهاست، اظهار داشت: تمامی کشورهای جهان در طراحی نظم نوین جهان بر روی مدیریت دریاها طراحی ویژه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه دریا برای آینده جهان و مدیریت آن تعیین‌کننده است گفت: دریا و منابع و ذخائر آن همیشه برای کشورها اهمیت فوق‌العاده‌ای داشته است.

امام جمعه بوشهر، دریا را یک فرصت برای کشورها دانست و تاکید کرد: دریا اگر خوب مدیریت شود برای یک کشور فرصت است ولی اگر کشوری نتواند آن را مدیریت کند، دریا او را مدیریت می‌کند.

صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به اقتصاد کرانه‌ای گفت: الان بیشترین نرخ رشد تولید ناخالص کشورها از اقتصاد کرانه‌ای به دست می‌آید که متأسفانه این نرخ در ایران بسیار پایین است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر تدوین اقتصاد کرانه‌ای و نقش آن در تولید و اشتغال خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در حوزه ساحل و دریا، طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای این استان  تدوین و اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، یکی از عوامل مهم در مدیریت دریاها را تولید محصولات و شناورهای دانش بنیان و استاندارد حمل و نقل دریایی دانست و افزود: اگر در این رابطه به خودکفا دست نیابیم قطعا یکی از عواملی که بیگانگان ما را در عرصه دریا مدیریت می‌کنند تحریم یا فروش این نوع شناورها به چندین برابر قیمت است که سبب نفوذ در سیستم دریایی ما می‌شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تاریخ تولید شناور دریایی در ایران به صدها سال قبل بر می‌گردد گفت: متأسفانه سلسله رژیم‌های شاهنشاهی به خاطر اندیشه‌های ضعیف نتوانستند آن تمدن سابق را ادامه دهند و  ایران را به بیگانگان وابسته کردند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نگاه تمدن‌سازی در ایران را احیاء کرد افزود: ما خود می‌توانیم به خودکفایی در عرصه‌های مختلف برسیم، در محصولات توسعه و پیشرفت پیدا کنیم و سپس به مرجعیت برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه این کار با هدایت‌های امام راحل عظیم‌الشأن و سپس مقام معظم رهبری صورت گرفت  خاطرنشان کرد: تحولات عظیمی در ساختار علم و دانش، فناوری و تبدیل علم به محصول در ایران ایجاد کرد که یکی از آن شاخص‌ها و مواردی که می‌شود به عنوان سمبل تولیدات دانش بنیان، خودکفایی و مرجعیت در این عرصه بیان کرد، مؤسسه شهید محلاتی در عرصه تولید شناورهای مدرن و استاندارد با ابتکارات ویژه است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این موسسه نشان می‌دهد که جوانان و متخصصین این مملکت می‌توانند با حداقل‌ها کارهای بزرگی انجام دهند تاکید کرد: مؤسسه شهید محلاتی نیروی دریایی سپاه در بوشهر با تولید شناورهای مدرن و استاندارد  فعل «ما می‌توانیم را صرف کرد و برای همگان به اثبات رساندند که ما می‌توانیم.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه شناوری که اخیراً در این مؤسسه به آب انداخته شد از استاندارد بالا برخوردار بود اظهار داشت: برخی فکر می‌کنند که ایران و ایرانی باید نگاهش به بیرون از مرزها باشد اما شما نشان دادید که این اندیشه و جریان سیاسی و فکری، غلط است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به نقش مهم متخصصان ایرانی در رسیدن به مرجعیت علمی تصریح کرد: انسان‌های متخصص، مسلمان و انقلابی ایران می‌توانند هم علم آن را تولید کنند، هم تبدیل به محصولات دانش بنیان کنند و هم ایران را به خودکفایی سپس مرجعیت در جهان برسانند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مؤسسه شهید محلاتی  بوشهرالگویی است برای همه ایران که می‌توان کارهای بزرگ را بدون اتکاء به جهان بیگانه انجام داد گفت: ما در کشور کارهای بسیار بزرگی می‌توانیم انجام دهیم و شما عملاً این را در صحنه نشان دادید و افرادی که غیر از این فکر می‌کنند باید به خود بیایند.

صفایی‌بوشهری، عامل اصلی رکود، بیکاری و تورم در کشور را عدم اعتماد به نیروهای درونی دانست و خاطر نشان کرد: اگر به نیروهای داخلی اعتماد شود، قطعا جوانان ما حماسه می‌آفرینند چنانچه در دانش هسته‌ای و هوا فضا اینکار را انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر  تصریح کرد: کسانی که می‌گویند جوانان ایرانی نمی‌توانند، اشکال در عدم توان مدیریت خودشان است نه در ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و توان جوان ایرانی است.