علوم پزشکی بوشهر:مصرف مرغ‌های پرچرب موجب اختلالات هورمونی در زنان می‌شود
علوم پزشکی بوشهر:مصرف مرغ‌های پرچرب موجب اختلالات هورمونی در زنان می‌شود

خبر استان:عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: مصرف مرغ‌های پرچرب می‌تواند باعث اختلالات هورمونی در کودکان و بزرگسالان بخصوص در زنان شود.

به گزارش خبر استان،سعید نجف‌پور بوشهری ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان دشتی گفت: آمار دیابت در دنیا ۵ درصد و در بوشهر حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد است، این مساله باعث بزرگترین بحران سلامت در جامعه خواهد شد و بیشترین هزینه در این زمینه پرداخت می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: بیماری فلبی و عروقی در ایران به میانگین سنی ۲۵ سال رسیده، این درحالی است که در دنیا از سن ۴۰ سالگی  تست قلب می‌دهند.

وی ادامه داد: سرطان معده بیشترین شیوع از بیمارها در ایران است، این سوال مطرح است امنیت غذایی کجاست و سوءتغذیه به کجا در حرکت است و عامل آن چیست.

نجف‌پور بوشهری یادآور شد: امروز بالاتر از ۶۰ درصد افراد جامعه سوءتغذیه دارند و این برای آینده جامعه ما بسیار خطرناک است.

وی اضافه کرد: بچه‌هایی که زیاد شیرینی می‌خورند پرخاشگر، مضطرب و کمتر قابل کنترل هستند و این نشان می‌دهد که تغذیه در رفتار بچه‌های ما بسیار موثر است.

نجف‌پور بوشهری خاطرنشان کرد: داروهایی که برای لاغری در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود، بی‌تاثیر بوده و در واقع کذب است.

وی افزود: برخی معتقدند که شب وعده شام را حذف کنند، این روش درستی نیست، زیرا حذف شام باعث تجدید بیماری قلبی می‌شود و خوردن و مصرف زیاد خرما باعث افزایش چربی‌های خون می‌شود که خود عامل بیماری قلبی می‌تواند باشد، اما اگر خرما بخورید حتما باید تحرک داشته باشید.

نجف‌پور بوشهری گفت: برخی م‌ گویند خوردن میوه باعث لاغری فرد می‌شود برخلاف باورعموم، میوه‌ها هم چاق کننده‌اند و مصرف بیش از حد آنها مضر است.

وی خواستار الگوی تغذیه سالم در مدارس شد و افزود: الگوی تغذیه باید از مدارس شروع شود و نظارت بیشتری بر بوفه‌های مدارس صورت گیرد، در صورت امکان از فعالیت بوفه‌ها در مدارس جلوگیری شود، زیرا این بوفه‌ها درآمدزایی و جنبه اقتصادی برای برخی افراد دارد.

نجف‌پور بوشهری ضمن تاکید بر زنگ صبحانه در مدارس خاطرنشان کرد: اندازه‌گیری شاخصه‌های قلبی، دیابت و چربی خون را باید از دوران کودکی شروع کرد، زیرا بسیاری از این بیماری‌ها متابولیکی ریشه در کودکی دارد./فارس

وی تاکید کرد: وزن استاندارد مناسب مرغ باید بین یک کیلو و ۴۰۰ گرم باشد، در حالی که وزن مرغ تولیدی بیش از دو کیلوگرم است و باید توسط اداره دامپزشکی کمپینی راه‌اندازی شود تا مردم از خرید مرغ بالای یک کیلو و ۴۰۰ گرم خودداری کنند، زیرا مصرف مرغ‌های پرچرب می‌تواند باعث اختلالات هورمونی در کودکان و بزرگسالان به خصوص در زنان شود.

نجف پور بوشهری بیان کرد: تمام بیمارهای متابولیکی از مصرف بالای شکر و شیرینی بوده و کشور ما متاسفانه بیشترین مصرف‌کننده شکر، تنقلات و شیرینی در خاورمیانه است.

Visited 2 times, 1 visit(s) today