استان بوشهر از نظر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدرجزءبهترین ها در کشور معرفی شد
استان بوشهر از نظر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدرجزءبهترین ها در کشور معرفی شد

خبر استان:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت:استان بوشهر در سال ۹۴ از نظر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر از جمله استان های موفق در کشور معرفی شد.

به گزارش خبر استان، فتح الله حقیقی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را به عنوان سال “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” نامگذاری کردند، بتوانیم در حوزه مبارزه و پیشگیری مواد مخدر در میدان عمل با برنامه ریزی و طرح های اصولی گام های اساسی برداشته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: استان بوشهر در سال ۹۴ از نظر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر از جمله استان های موفق در کشور معرفی شد.

حقیقی گفت: استفاده از پژوهش مراکز علمی به منظور ارائه راهکارهای عملیاتی به منظور مبارزه با مواد مخدر و بهره گیری از ظرفیت خیرین در حوزه های مختلف از جمله راه های مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.

معاون استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی و دینی روحانیون و مساجد، اهتمام رسانه ها به امر پیشگیری و آموزش در امر مبارزه مواد مخدر و انسجام دستگاه ها در اجرای طرح ها نقش بسزایی در راستای مبارزه با مواد مخدر خواهد داشت.

حقیقی افزود: برای کنترل آسیب های اجتماعی یا کاهش آن عزم ملی نیاز است و برای شکل گیری آن مشارکت مردم و گسترش نقش نهادهای مدنی لازم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اشاره کرد: برای مدیریت مناسب پدیده خطرناک مواد مخدر داشتن برآورد درست و آمار واقع بینانه بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: شرط موفق در هر سیاست وجود تفاهم بین دستگاه های اجرا کننده است که در راستای مبارزه با مواد مخدر اقدام ها باید مقوم هم باشد.

وی با اشاره به اینکه باید تمامی آسیب های اجتماعی استان شناسایی شود، تاکید کرد: باید تمامی دستورالعمل های ابلاغ شده در امر مبارزه با مواد مخدر با ایجاد کارگروه تخصصی در قالب بومی استان تدوین شود.

وی عنوان کرد: همچنین باید دستگاه های اداری در راستای مبارزه با مواد مخدر از موازی کاری پرهیز کنند و با هماهنگی از طرفیت ها استان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی و اجتماعی در استان صورت گرفت، بیان کرد: در سال گذشته هفت طرح امید اجتماعی در استان بوشهر برگزار شد و در امسال نیز ۱۱ طرح دیگر اجرایی می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر  یادآور شد: طرح احداث زمین های مینی فوتبال از سال گذشته در روستاها و شهرهای استان بوشهر آغاز شده است که تاکنون تعداد زیادی از آنان مرود بهره برداری قرار گرفته، که بقیه نیز تا هفته دولت تعداد ۲۵۰ زمین آماده بهره برداری خواهد شد.