٧۵ درصد اعتبار منطقه پارس ۲ جذب شده است
٧۵ درصد اعتبار منطقه پارس ۲ جذب شده است

خبر استان: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از جذب ٧۵ درصد اعتبارات منطقه پارس ٢ در سال گذشته خبرداد.

 

  • به گزارش خبر استان،مهدی یوسفی در گفتگو با شانا، با اشاره به آخرین اقدامهای انجام شده در منطقه پارس ٢ گفت: در مجموع ٧۵ درصد اعتبارهای منطقه پارس ٢ جذب شده است.

    به گفته وی، پارسال هشت پروژه در بخش راه سازی، ساختمان و کنترل سیلاب به مبلغ ٩٨٧ میلیارد ریال در دست اجرا بود که تا پایان سال ٩۴ سه پروژه با هزینه ۴٩٧ میلیارد ریال به پایان رسیده است. 

    مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به عملیات اجرایی طرح پالایشی سیراف برای احداث هشت پالایشگاه میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با ظرفیت ۴٨٠ هزار بشکه میعانات گاز ( هر پالایشگاه ۶٠ هزار بشکه)، ادامه داد: امسال کارهای ساختمان و نصب پالایشگاه آغاز می شود. 

    وی افزود: شرکت پتروپالایش کنگان نیز در این منطقه مستقر است که هم‌اکنون عملیات خاکبرداری آن در حال انجام است. ضمن این‌که تامین سرمایه شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف و شرکت پترو پالایش کنگان  هر دو از سوی بخش خصوصی تامین سرمایه می‌شود.

    هشت فاز ١١ تا ١۴، ١٩ و ٢٢ تا ٢۴ پارس جنوبی در کنار Iran LNG و همین طور شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف و پتروپالایش کنگان در منطقه پارس ٢ مستقر هستند. 

    مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گمرک را از جمله واحدهای فعال منطقه پارس ٢ عنوان کرد و افزود: تا پایان پارسال ٧۴٨ فقره مجوز ورود کالا به منطقه، ١٢۴ فقره انتقال کالا از فاز به سکو، ٧٧٠ مجوز بهره برداری کالا صادر شده و ٨٣٠ فقره صورتجسله تخلیه کالا در سایت تنظیم شده است. 

    یوسفی ادامه داد: همچنین عملکرد ارزی گمرک پارس ٢ طی سال ١٣٩۴ شامل ورود کالا و تجهیزات مورد نیاز پالاشگاهی به ارزش ۴١۴ میلیون دلار  بوده است.

    مدیریت منطقه‌ پارس ٢ (کنگان) متولی اجرای سیاستها و برنامه‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در محدوده‌ی پارس ٢ (شرق شهرستان کنگان) است که فراهم کردن زیرساختهای فنی ‌و مهندسی در قالب اجرای پروژه‌های راه و ساختمان، طرح مهار و دفع سیلاب، برق،قدرت و مخابرات برای منطقه از اصلی ترین وظایف این مدیریت به شمار می رود. 

 

Visited 2 times, 1 visit(s) today