شناسایی ظرفیت‌های مختلف استان بوشهر، گامی در راستای سیاست‌های درآمدزایی
شناسایی ظرفیت‌های مختلف استان بوشهر، گامی در راستای سیاست‌های درآمدزایی

خبر استان:وی ابراز امیدواری کرد با طراحی و تدوین مجموعه‌ای از تمام ظرفیت‌های گردشگری استان که دارای تنوع زیادی نیز هست، بتوانیم خدمات شایسته و شایانی را به هم‌وطنان خود ارائه دهیم.

به گزارش خبر استان به نقل از خبرگزاری آنا، دکتر محمد بهروزی در راستای طرح و تدوین مجموعه قابلیت‌های گرشگری در استان و به منظور آشنایی از ظرفیت‌های گردشگری شهر اهرم، به‌ویژه منطقه آبگرم معدنی درمانی این شهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرم حضور یافت.

وی ابراز امیدواری کرد با طراحی و تدوین مجموعه‌ای از تمام ظرفیت‌های گردشگری استان که دارای تنوع زیادی نیز هست، بتوانیم خدمات شایسته و شایانی را به هم‌وطنان خود ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرم نیز با قدردانی از تلاش‌های مسئولان استان، خاطرنشان کرد: «بحمدالله در دوره جدید مدیریتی دکتر میرزاده، شاهد خیزش‌های بلند دانشگاه در عرصه‌های مختلف هستیم.»

مهندس محمود قدرتیان، شهر اهرم را دارای قابلیت‌های گردشگری مناسبی از جمله آبگرم معدنی درمانی، قلعه تاریخی زائرخضرخان اهرمی و منطقه تفریحی گردشگری خائیز دانست و افزود: «امید می‌رود با شناسایی پتانسیل‌های بالقوه این مناطق، ظرفیت‌های غنی درآمدزایی آن را بالفعل کرده و در راستای تحقق اهداف عالیه دانشگاه آزاد اسلامی و ارائه خدمات شایسته‌تر به دانشجویان بهره برد.»

به گزارش آنا، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر اهرم، منطقه درمانی– تفریحی آبگرم معروف و مشهور به (اوبا) است که مظهر چشمه آن از شکاف سنگ‌هاى رسوبى مارنى و گچى از زمین خارج مى‌شود و آب آن در ردیف‌ آب‌هایى با بارهاى منفى و مثبت مختلف و گرم است.

این چشمه آبگرم در سال ۸۶ به عنوان دهکده نمونه آب درمانی در کشور انتخاب شد و از لحاظ خواص درمانی در رتبه چهارم تا پنجم در میان آبگرم‌های سراسر کشور دارد.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آب‌معدنی شهر اهرم، درمان بیماری‌های پوستی و خارشی، زخم‌های سطحی، دیسک کمر، درد کلیه، خشکی و سفتی عضلات، نقرس و بادهای مزمن، دمل‌ها و جوش‌ها، پیسی و جزام، قولنج، سیاتیک، کوفتگی ماهیچه، زخم‌های گرب و گری، بیماری‌های عفونی و درمان آرتروز مفاصل است.