رتبه اول کشور در کشفیات/اجرای طرح پاکسازی محلات
رتبه اول کشور در کشفیات/اجرای طرح پاکسازی محلات

فرمانده انتظامی بوشهر اظهار داشت: در سال ۹۴ با تلاش همکاران و همراهی مردم توفیقات بسیار خوبی اجرا شد و برای اولین بار شاهد کاهش ۲۹ درصدی جرایم خشن استان بوشهر در مقابسه با سال قبل از آن بودیم.

به گزارش خبر استان، سردار حیدر عباس‌زاده عصر شنبه در نشست خبری اظهار داشت: در سال ۹۴ با تلاش همکاران و همراهی مردم توفیقات بسیار خوبی اجرا شد و برای اولین بار شاهد کاهش ۲۹ درصدی جرایم خشن استان بوشهر در مقابسه با سال قبل از آن بودیم.

وی با اشاره به کشفیات ۱۰۴ درصدی جرایم خشن استان بوشهر در سال گذشته، اطرنشان کرد: ۹۱ درصد از این کشفیات مربوط به سال قبل بود و مابقی مربوط به سنوات قبل بود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه شهرستان دشتستان با کاهش ۳۰ درصدی جرایم خشن روبرو بوده است، افزود: جرایم خشن در گناوه ۵۰ درصد و در کنگان ۲۹ درصد و در دشتی ۳۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۵۸ درصدی سرقت مسلحانه

وی با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۳ و ۹۴ هیچ قتل کشف نشده‌ای در استان بوشهر نداشته‌ایم، ادامه داد: در همه مولفه‌های جرایم خشن شاهد آمار کاهشی هستیم که می‌توان به کاهش ۵۸ درصدی سرقت مسلحانه اشاره کرد.

عباس‌زاده همچنین به کاهش ۲۴ درصدی سرقت به عنف اشاره کرد و افزود: در تیراندازی ۲۶ درصد و در تجاوز به عنف ۳۵ درصد کاهش را شاهد هستیم.

وی معدل کشفیات جرایم خشن در استان را ۱۰۰ درصد عنوان کرد و گفت: در زمینه سرقت‌ها سال گذشته هشت درصد کاهش را شاهد بودیم و از سرقت‌های صورت گرفته ۹۲ درصد آنها کشف شد.

کشف ۹۲ درصد سرقت‌ها

فرمانده انتظامی استان بوشهر اضافه کرد: در سال ۹۴ استان بوشهر با ۹۲ درصد کشفیات سرقت‌ها رتبه اول کشور را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه هر سه نفر از عاملین تیراندازی در سرتل و بهمنی بوشهر شناسایی و دستگیر شدند، بیان کرد: در اسفندماه تعدادی از اراذل و اوباش با قمه و چاقو تعدادی را زخمی کرده بودند که دو نفر اصلی در هفته گذشته و نفر سوم هم امروز با همکاری حفاظت اطلاعات شناسایی و دستگیر شدند و سلاح به کار رفته نیز کشف شد.

کشف سرقت به عنف در دالکی

عباس‌زاده با اشاره به کشف سرقت به عنف در شهر دالکی(به یک تبعه روسی) در کمتر از ۲۴ ساعت، افزود: مبلغ سرقت شده نیز با همان وضعیتی که به سرقت رفته بود کشف و برگردانده شد.

وی همچنین به دستگیری سارقان حرفه‌ای تلفن همراه در بوشهر توسط پلیس اشاره کرد و ادامه داد: در مورد قتل در عسلویه و شهرستان دیلم نیز در کمتر سه تا چهار ساعت دستگیر شدند.

اجرای طرح پاکسازی محلات

عباس‌زاده با اشاره به اجرای طرح پاکسازی محلات استان بوشهر از معتادان و خرده فروشان بیان کرد: مبارزه با سوداگران مرگ، خرده‌فروشان و معتادان متجاهر تشدید یافته به‌گونه‌ای که در هفته گذشته تعدادی از این افراد دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه در یک ماه امسال ۴۶ مرحله پاکسازی محلات اجرا و متجاهران دستگیر شده‌اند، خاطرنشان کرد: با متلاشی شدن ۱۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر استان بوشهر بیش از ۱۱۴ کیلوگرم مواد  افیونی مخدر از آن‌ها کشف شد.

افزایش ۱۰ درصدی کشف مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان بوشهر از افزایش ۱۰ درصدی کشف مواد مخدر در فروردین امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۱۵ دستگاه خودرو حامل مواد مخدر در استان بوشهر متوقف شده است.

وی تاکید کرد: تیم‌های گشت نامحسوس پلیس مبارزه با مواد مخدر بوشهر فعال شده‌اند و در این راستا به‌طور شبانه روزی  با سوداگران مرگ مبارزه می‌کنند./مهر