پوشش صد در صدی جاده‌‌های استان با ۵۲ دوربین‌‌ سرعت‌ سنج
پوشش صد در صدی جاده‌‌های استان با ۵۲ دوربین‌‌ سرعت‌ سنج

خبر استان:سید حمیدرضا علم گفت: استان بوشهر تنها استانی در سطح کشور است که تمام محورهای مواصلاتی اصلی آن زیر پوشش دوربین‌های ثبت سرعت قرار دارد.

به گزارش خبر استان، سید حمیدرضا علم بعدازظهر سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر به نسبت میزان  جاده‌های اصلی دارای رتبه اول پوشش دوربین‌های ثبت سرعت است.

وی ادامه داد: نصب ۵۲ دوربین ثبت سرعت در جاده‌های اصلی استان بوشهر سبب شده که به شکل آنلاین جاده‌های استان بوشهر رصد شود و  رانندگان نیز با علم به ثبت سرعت این دوربین‌ها ، بیش‌ازحد مجاز تعریف شده در سرعت عدول نکنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر تصریح کرد: امسال نیز ۵۰۰ عدد دوربین ثبت سرعت در سطح جاده‌های کشور نصب می‌شود که ۳۶ دوربین آن سهم جاده‌های استان بوشهر است.

وی ادامه داد: دوربین‌های جدید در محورهای جاده ساحلی بوشهر به دیر، اهرم به برازجان و سه‌راه طاهری به جم نصب می‌شود.

علم عنوان کرد: آمارهای شش ماه اول امسال نشان می‌دهد که با وجود نصب آزمایشی دوربین‌ها در مسیرهای بوشهر به گناوه و گناوه به دیلم به ترتیب با کاهش ۷۶ و ۸۰ درصدی میزان تلفات به دلیل توجه رانندگان به رانندگی با سرعت مطمئن و قانونی مواجه هستیم.

وی بیان کرد: استان بوشهر تنها استانی در سطح کشور است که تمام محورهای مواصلاتی اصلی آن زیر پوشش دوربین‌های ثبت سرعت قرار دارد درحالی‌که خیلی از استان‌ها تا کمتر از ۱۰ درصد جاده‌های آنها دارای تجهیزات ثبت سرعت است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۳۰ دستگاه سامانه کنترل هوشمند توزین در حال حرکت کامیون‌ها ، در سطح کشور وجود دارد که سهم استان بوشهر از این تعداد ۳ دستگاه است.

وی ادامه داد: هرچند حوزه راهداری ۱۲ سال است که از وزارت راه و شهرسازی جداشده و به سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها در تهران پیوسته اما این ادغام در استان‌ها از جمله بوشهر از اوایل مهرماه آغاز شده و کمترین حد چالش در این زمینه به وجود آمده است.

علم یادآور شد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دارای وظایفی مانند بهره‌برداری از جاده‌ها در بخش حمل‌ونقل و نگهداری جاده‌ها در بخش  راهداری است.

وی ادامه داد: همکاران ما در این سازمان ، با کمترین ادعا و امکانات و در شرایط نامناسب جوی در تابستان و زمستان به نگهداری از جاده‌های استان مبادرت می‌ورزند که جای قدردانی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر به دلیل داشتن جایگاه بندری، کشاورزی فعال و صنایع نفت و گاز دارای نیازهای ویژه‌ای در حوزه حمل‌ونقل است که تلاش کلیه مسؤولین استان در راستای هماهنگ کردن نیازهای استان با مؤلفه‌هایی مانند حمل‌ونقل توسعه‌یافته است.

وی عنوان کرد: در این مسیر سعی شده که متناسب با پروژه‌های زیرساختی در استان، حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و راه‌های استان نیز توسعه‌ای متوازن داشته باشد.

علم بیان کرد: هم‌اکنون ۴ هزار و ۳۹۱ کیلومتر راه در استان بوشهر وجود دارد که از این میزان ۶۲۸ کیلومتر بزرگراه، ۶۰۸ کیلومتر راه اصلی، ۸۴۸ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۲۴۷ کیلومتر نیز راه روستایی است.

وی با اشاره به شروع طرح زمستانی این سازمان اظهار داشت: هرچند بخشی از تجهیزات و ماشین‌آلات جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر قدیمی است اما با به‌روزرسانی این تجهیزات، همه این ماشین الات را از یک ماه پیش در نقاط کوهستانی استان مستقر کرده‌ایم تا در مواقع خاص به یاری مردم بشتابند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر تصریح کرد: ناوگان جوان حمل‌ونقل استان بوشهر در روزهای مانده به اربعین امسال نه‌تنها به حمل‌ونقل زائران بوشهری کربلای معلی اقدام کرد بلکه توانست کمک‌های بزرگی نیز به استان‌های هرمزگان، فارس، کرمان و یزد کند.

وی با اشاره به احداث ۴ مجتمع بین‌راهی در سال جاری در استان بوشهر گفت: این مجتمع‌ها توسط بخش خصوصی در مسیرهای جم به فیروزآباد، عسلویه به کنگان، گناوه به بوشهر و گناوه به برازجان ساخته می‌شود که دارای پیشرفت قابل ملاحظه‌ای است.

علم درباره وضعیت سیستم هوشمند اعلام بار عنوان کرد: این سیستم که از دوم آذرماه امسال در بوشهر نصب شده این قابلیت را به رانندگان می‌دهد که از یک عدالت نسبی در گرفتن بار برخوردار باشند و به‌زودی نیز مستقیم به سامانه گمرک وصل می‌شود.

وی در خصوص محور دوم خروجی بندر بوشهر بیان کرد: پیشرفت این پروژه چشمگیر است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال از چغادک تا محور گناوه به بوشهر به مرحله بهره‌برداری رسد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر درباره افزایش قیمت حمل‌ونقل کامیون‌های حامل گوجه‌فرنگی استان بوشهر بیان کرد: بحران کنونی گوجه‌فرنگی در استان بوشهر به قیمت حمل این کالا بستگی ندارد بلکه معلول شرایطی است که سبب شده این گوجه زودتر از حد مقرر وارد بازار شود.

وی ادامه داد: پیش‌ازاین از هر هکتار ۵۰ تن گوجه‌فرنگی به دست می‌آمد که امسال به دلیل تعویق سرما و نبود باران شرایطی مهیا شد که از هر هکتار شاهد تولید بیشتری گوجه‌فرنگی تا ۸۵ تن در هر هکتار نیز باشیم.

علم اضافه کرد: این شرایط در کنار زیرکشت رفتن چندین برابری در استان بوشهر و استان‌های هم‌جوار در کنار نبود بازار هدف در عراق باعث افت شدید قیمت گوجه‌فرنگی استان بوشهر شد به‌گونه‌ای که روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کامیون گوجه‌فرنگی استان بوشهر را به مقصد خارج از استان بار می‌زنند و هنوز مزارع پر از گوجه است./فارس

 

Visited 2 times, 1 visit(s) today