مدیر کل کمیته امداد استان بوشهراز بیمه شدن ۳۱ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در برابر حوادث و بلایای طبیعی خبر داد.
به گزارش خبر استان به نقل از کمیته امداد استان بوشهر ، احمد لطفی، مدیر کل کمیته امداد استان بوشهربا اشاره انعقاد قرارداد فی مابین کمیته امداد و شرکتهای بیمه برای بیمه کردن خانوادههای مددجویان در برابر حوادث و بلایای طبیعی اظهار کرد: به منظور بهرهمندی خسارت مددجویان تحت حمایت استان در اثر حوادث طبیعی،بیش از ۳۱ هزار خانوار مددجوی روستایی و شهری به صورت متمرکز در زمینه اماکن مسکونی و اثاثیه منزل بیمه شدند.
لطفی با بیان اینکه انعقاد این قرارداد با شرکتهای بیمه از اول آبان ماه سال ۹۵ به مدت یک سال است،گفت: همه خانوارهای تحت پوشش بیمه در صورت بروز حوادثی از قبیل سیل، زلزله، طوفان، صاعقه، رعد و برق و آتش سوزی منازل و اثاثیه، مشمول پرداخت خسارت از سوی شرکت بیمه می شوند.
وی با اشاره به نحوه پرداخت خسارت بیمهای به مددجویان گفت: پس از بررسی و اعلام خسارت وارده به مددجویان از جانب کمیته امداد، پرونده خانوار به شرکت بیمه ارجاع داده میشود و این شرکت پس از بررسی پرونده و برآورد خسارت وارده، موظف به پرداخت خسارت به مددجویان خواهد بود و هزینه آن مستقیم به حساب شبای سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: مددجویان آسیب دیده با ارائه مدارک لازم و مراجعه مستقیم به کمیته امداد در هر شهرستان، میتوانند نسبت به تشکیل پرونده خسارتی اقدام کنند.
وی افزود: در صورت بروز حادثه و خسارت وارده، مددجو مدت زمان مراجعه مددجو به کمیته امداد بلافاصله پس از بروز هر حادثه بوده و حداکثرتا ۸ روز کاری قابل تمدید خواهد بود.
لطفی در پایان با بیان اینکه اجرای طرح بیمه حوادث طبیعی خانوارها، امنیت خاطری برای مددجویان در برابر بلایای طبیعی ایجاد میکند، گفت: این اقدام موجب ارتقای فرهنگ بیمه در کشور و بهبود وضعیت زندگی مردم بویژه محرومان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد میشود.