پرداخت هزینه‌ درمانی ۷ هزار و ۷۰۰ زن سرپرست خانوار در بوشهر
پرداخت هزینه‌ درمانی ۷ هزار و ۷۰۰ زن سرپرست خانوار در بوشهر

خبر استان:مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر گفت: در حوزه خدمات درمانی به حدود ۷ هزار و ۷۷۰ نفر زن سرپرست خانوار، خدماتی از قبیل پرداخت هزینه‌های درمانی، طرح‌های بهداشتی و پرداخت بیمه تأمین اجتماعی ارائه شد.

به گزارش خبر استان، احمد لطفی صبح امروز در نشست روسای ادارات کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر اظهار داشت: در حوزه خدمات درمانی به حدود ۷ هزار و ۷۷۰ نفر زن سرپرست خانوار، خدماتی از قبیل پرداخت هزینه‌های درمانی، طرح‌های بهداشتی و پرداخت بیمه تأمین اجتماعی ویژه این قشر از مددجویان ارائه شد.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر در خصوص بخش خدمات خودکفایی و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زنان سرپرست خانوار نیز تصریح کرد: بیش از ۶۶ میلیارد و ۶۵۸  میلیون ریال تسهیلات به ۲ هزار و ۴۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار اختصاص یافت.

وی همچنین بیان داشت: در زمینهٔ خدمات فرهنگی به ۲۲ هزار و ۸۴۵ نفر خدمت در قالب کارگاه‌های آموزشی، همایش‌ها، اردوها و خدمات مشاوره و راهنمایی ویژه دختران و زنان سرپرست خانوار ارائه شد و همچنین تعداد ۱۶۴ نفر از فرزندان ذکور تحت تکفل زنان سرپرست خانوار از خدمات معافیت و انتقال محل خدمت نظام‌وظیفه  بهره‌مند شدند.

لطفی خاطرنشان کرد: پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد ریال به‌عنوان کمک‌معیشت ماهیانه به زنان سرپرست خانوار و پرداخت ۳۹ میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال به ۲ هزار و ۷۰۷ نفر از فرزندان ایتام و نیازمند تحت حمایت در قالب طرح اکرام  از دیگر اقدامات کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر گفت: بر اساس آمار سال ۱۳۹۴، ۱۹۱ هزار و ۷۴ نفر زن سرپرست خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.

وی با تشریح فعالیت‌های صورت‌گرفته در حوزه مرتبط با زنان سرپرست خانواده تحت حمایت در سال گذشته، بیان کرد: همچنین یک هزار و ۲۳۸ فقره جهیزیه با اعتباری بالغ‌بر ۲۴ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال به دختران و بانوان تحت حمایت اهدا شد./فارس

 

Visited 2 times, 1 visit(s) today