درخواست های نمایندگان، آمارهای استاندار، قول های وزیر
درخواست های نمایندگان، آمارهای استاندار، قول های وزیر
ندای استان:در پایان سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به استان، وی در نشست شورای اداری استان حضور یافت.

به گزارش ندای استان،علیرضا کاظمی صبح شنبه از فرودگاه عسلویه وارد استان شده و سپس در مصلی جمعه دیر در اجلاسیه بزرگداشت شهید شاخص بسیج دانش‌آموزی کشور شهید طالب ابراهیمی حضور یافته بود.

ضرورت تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی و ساخت ۳۰۰ واحد مسکن فرهنگیان در بوشهر

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با اشاره به عقب‌ماندگی مولدسازی، ضعف تعمیر و تجهیز مدارس و کمبود شدید معلم به‌ویژه در جزیره خارگ، خواستار ساخت ۳۰۰ واحد مسکن سازمانی برای فرهنگیان و اعطای مشوق‌های ویژه به نیروهای آموزشی شد.

جعفر پورکبگانی در جلسه شورای اداری استان بوشهر با حضور وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: اردوهای دانش‌آموزی در تحقق تربیت اجتماعی اهمیت ویژه دارد. دو اردوگاه مهم، یکی در شهرستان گناوه و دیگری در منطقه چاهکوتاه بوشهر، نیازمند تجهیز جدی هستند. همچنین سالن‌های هوشمند باید اولویت تجهیز شوند تا نسل آینده با مهارت‌های فناورانه پرورش یابد.

وی کمبود نیروی انسانی و توجه به مسکن سازمانی فرهنگیان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در سطح استان بوشهر کمبود معلم وجود دارد و در جزیره خارک هیچ معلمی راضی به ماندن نیست؛ شرایط جزیره، سختی تردد و مشکلات اقامتی، موجب دلسردی نیروهای آموزشی شده است. انتظار داریم توجه ویژه‌ای در قالب مزایا و مشوق‌ها برای معلمان جزیره در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ماندگاری و کیفیت آموزشی معلمان مناطق ویژه مثل خارک ارتقای امکانات رفاهی و تجهیز اردوگاه‌ها گفت: از وزیر آموزش و پرورش انتظار دارم هدیه‌ای ویژه برای شهرستان‌های استان در نظر بگیرد؛ تعهد و همکاری کامل خود را برای تحول آموزش و پرورش استان اعلام می‌کنم.

نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: حداقل ساخت ۳۰۰ واحد مسکن سازمانی برای فرهنگیان استان بوشهر ضرورت دارد. تأمین رفاه معلمان، تضمین ماندگاری و کیفیت آموزش است.

پورکبگانی تعمیر و تجهیز نامناسب مدارس مرکز استان را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: فضاهای آموزشی مرکز استان از نظر تعمیر و تجهیز، وضعیت نامطلوبی دارند و از سایر شهرستان‌ها عقب‌تر هستند باید به این مسئله فوراً رسیدگی شود.

وی ضمن اشاره به ورود کمک‌های مسئولیت اجتماعی نفت و تأمین رایانه‌های جدید برای سالن‌های هوشمندسازی، کمبود شدید تجهیزات آزمایشگاهی و رایانه‌ای را خاطرنشان کرد و خواستار توجه ویژه مدیریت استان شد.

ساخت مدرسه ویژه اوتیسم و نمایندگی آموزش عشایر در استان بوشهر

نماینده مردم دشتی و تنگستان نیز خواستار تعیین تکلیف بدهی‌های سنگین مدارس به شرکت‌های آب و برق شد و بیان کرد: روزانه مراجعات متعدد اولیا و مربیان بابت کمبود و قطع آب و برق مدارس داریم. مدیران شهرستان و نمایندگی‌ها باید از این دغدغه مداوم رها شوند تا تمرکز بر تعلیم و تربیت حفظ شود.

غلامحسین زارعی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان و سهم عوارض پتروشیمی‌ها افزود: پتروشیمی‌ها دارای مسئولیت اجتماعی هستند؛ انتظار داریم بخشی از عوارض آلاینده صرف حل مشکلات مدارس استان شود.

وی با تاکید بر مزایای ماندگاری معلمان در مناطق محروم، بیان کرد: در خارک و عسلویه باید مزایای ویژه‌ای ایجاد شود تا دبیران و آموزگاران با امید و انگیزه بیشتری در این مناطق خدمت کنند.

نمایند مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تعمیر و تجهیز مدارس گفت: با توجه به بودجه جاری، درخواست دارم ردیف اعتباری مستقلی برای تعمیر تجهیزات مدارس تخصیص داده شود؛ عدم وجود این ردیف باعث شده کولر و لوازم مدارس به علت خرابی به ناچار تعویض شوند در حالی که تعمیر مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

زارعی همچنین با اشاره به قانون برنامه هفتم عنوان کرد: با اصلاح قانون، اجازه خرید تجهیزات سرمایشی خارجی در استان‌هایی مثل بوشهر که شرایط آب‌و‌هوایی خاص دارند، باید داده شود، تولید داخل در این شرایط جوابگو نیست.

وی بر احداث مدرسه ویژه اوتیسم در مرکز استان تأکید کرد و افزود: با توجه به گستردگی صنعت و افزایش بیماران اوتیسم، مدرسه‌ای خاص برای این دانش‌آموزان مورد نیاز استان است. نامه رسمی این مطالبه نیز تهیه و به وزیر ارائه شده است.

نمایند مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار تأسیس نمایندگی آموزش و پرورش عشایر در استان بوشهر شد و گفت: با پراکندگی بالای عشایر، دایر شدن این نمایندگی در استان ضرورت دارد تا عدالت آموزشی تحقق یابد.

زارعی افزود: بیشترین مدارس تخریبی در شهرستان تنگستان وجود دارد و پس از آن دشتستان، بوشهر و دشتی؛ انتظار توجه ویژه به بازسازی مدارس تخریبی در این شهرستان‌ها را داریم.

پیشرفت ۸۶ درصدی فضاهای آموزشی استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر، گفت: استان با رشد ۸۶ درصدی پروژه‌های عمرانی آموزشی و بدون کمبود نیروی انسانی سال تحصیلی را آغاز کرد و برای نخستین بار، رتبه اول کنکور زبان کشور به دانش‌آموز بوشهری اختصاص یافته است.

غلامرضا دانش‌فر، اعلام کرد: آموزش و پرورش بوشهر با ۲۵۴ هزار دانش‌آموز و ۱۶ هزار و ۴۲۰ نیروی آموزشی و پرورشی در ۲ هزار و ۶۷ مدرسه، گسترده‌ترین دستگاه اجرایی استان است و هر تصمیم شما مستقیماً آینده فرزندان استان را رقم می‌زند.

وی با تشریح دستاوردهای شاخص افزود: امسال در توسعه فضاهای آموزشی با ۸۶ درصد پیشرفت، رتبه اول کشور را کسب کرده‌ایم. مشارکت خیرین مدرسه‌ساز نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش یافته و کلنگ‌زنی مدرسه خیرساز بنک کنگان امروز با حضور حضرتعالی نمونه‌ای از این جریان امیدبخش است.

دانش‌فر تصریح کرد: در حوزه نیروی انسانی، با جذب ۶۱۱ ردیف استخدامی جدید و ساماندهی به‌موقع نیروها، سال تحصیلی جاری بدون چالش جدی و کمبود معلم آغاز شد. همچنین برگزاری دوره‌های توانمندسازی معلمان و مدیران با رشد ۳۲ درصدی محقق شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: دستاوردهای ملی شامل ۲۲۵ رتبه زیر یک‌هزار کنکور سراسری کسب رتبه یک کشور در کنکور زبان توسط دانش‌آموز بوشهری، و رتبه اول کشور در جشنواره اصلاح روش‌های آموزشی است.

وی ادامه داد: شاخص‌های عملکردی ابتدایی استان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و اجرای طرح شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل، عدالت آموزشی را تقویت کرد. طرح‌های حمایتی و همکاری با وزارت نفت، اعزام شش هزار دانش‌آموز به اردو راهیان نور، و ۵۱ رتبه کشوری در مسابقات فرهنگی و هنری، نقطه عطف سال جاری بوده است.

وی از معلمان پرتلاش، مدیران ساعی، خیرین مدرسه‌ساز و همراهی استاندار، معاونین و نمایندگان استان قدردانی کرد و خواستار استمرار حمایت‌ها و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها شد.

سرانه فضای آموزشی استان بوشهر به ۸٫۳ مترمربع افزایش می‌یابد

استاندار بوشهر از برنامه‌ریزی برای احداث کلاس درس جدید تا دوسال آینده خبر داد و‌ گفت: تا سال ۱۴۰۶ تعداد ۸۱۶ کلاس درس جدید در استان بوشهر احداث شود و سرانه آموزشی استان به ۸٫۳ متر مربع افزایش می‌یابد.

ارسلان زارع، در نشست شورای اداری استان بوشهر که با حضور وزیر آموزش و پرورش تشکیل شد، تاکید کرد: از ابتدای دولت چهاردهم تا پیش از مهرماه سال جاری ۲۲۶ کلاس درس به بهره‌برداری رسیده و با تکمیل سایر پروژه‌های مدرسه‌سازی، سرانه آموزشی استان رشد قابل توجهی پیدا می‌کند.

زارع بیان کرد: استان آمادگی دارد از محل مولدسازی املاک مازاد، تخصیص ۱۰۰ درصدی را داشته باشد و با اقدامات در دست اجرا، انتظار داریم مشکلات کمبود کلاس‌های درس استان رفع شود.

تصویب ۲٫۲ همت اعتبار برای طرح‌های آموزش و پرورش استان بوشهر

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در جلسه شورای اداری استان بوشهر، استقبال دولت از صدرنشینی آموزش و همکاری مستقیم رئیس‌جمهور و استانداران را نقطه آغاز تحولی عمیق در نظام ملی دانست و اعلام کرد: هیچ ‌سرمایه‌گذاری بالاتر از سرمایه‌گذاری روی فرزندان کشور نیست، چرا که آینده‌ صنعت، توسعه و اقتدار ملی از درون همین مدارس شکل می‌گیرد.

کاظمی خاطرنشان کرد: زیرساخت اولیه جهش آموزشی، «فضا و تجهیزات» است که امسال با استفاده از فناوری‌های جدید و استانداردهای روز، در ۳۲ مدرسه استان بوشهر به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت ۸۱۶ کلاس درس برای استان بوشهر هدف‌گذاری شده است تصریح کرد: اکنون ۲۲۶ کلاس در آغاز سال جدید تحویل گرفته‌اند، ۳۰۰ کلاس تا پایان سال و ۲۹۰ کلاس دیگر تا مهر ۱۴۰۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، با تحقق ۸۶ درصد پیشرفت پروژه‌های ساخت مدارس در استان، بوشهر در میان استان‌های کشور رکورددار پیشرفت بوده و افق نقشه توسعه زیرساخت‌ها در استان روشن و چشم‌انداز دقیق از رسیدن به سرانه استاندارد آموزشی ترسیم شده است.

وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از مدیران نوسازی و مسئولان استانی، افزود: همه ظرفیت‌های مهندسی و نهادی استان بسیج شده و با الگوگیری از طرح موفق بوشهر روند نوسازی و عدالت آموزشی در کل کشور با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

کاظمی با اشاره به اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ۲٫۲ همت برای طرح‌های حوزه آموزش و پرورش است گفت: این اعتبار بخش عمده‌ای از مشکلات آموزش و پرورش استان بوشهر برطرف می‌کند و تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی همچنین از تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای ساخت مدارس و پروژه‌های آموزش و پرورش استان بوشهر، ۷۰ میلیارد برای بهبود سامانه‌های سرمایشی و گرمایشی و ۸۰ میلیارد تومان برای تقویت دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مصوبات سفر به استان بوشهر تصریح کرد: در راستای عدالت آموزشی، احداث مدرسه ویژه اوتیسم، ایجاد نمایندگی آموزش و پرورش عشایر تا پایان سال و احداث سالن اجتماعات شهید طالب ابراهیمی در منطقه دیر جزء مصوبات این سفر است.

کاظمی بر اجرای پروژه‌های خاص مصوبات سفر تأکید کرد و گفت: بهسازی، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی از محل اعتبارات تعمیر، تخریب، بازسازی و بودجه‌های سفر در دستور کار قرار دارد و ان‌شاءالله در اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری، همه مطالبات ارائه شده تحقق می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به ظرفیت اقتصادی بزرگ استان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی اشاره و اعلام کرد: نزدیک ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان کشور در استان بوشهر صورت می‌گیرد و روند کلنگ‌زنی پروژه بزرگ مجتمع پتروشیمی در استان بوشهر در دستور کار قرار دارد. این ظرفیت عظیم منابع انسانی و اقتصادی بوشهر را به الگویی ملی تبدیل کرده است.

کاظمی ضمن تقدیر از استاندار، فرماندهی سپاه استان، نمایندگان مجلس، اعضای شورای اداری و تأمین استان بوشهر تأکید کرد: حمایت بی‌دریغ مجموعه مسئولان اجرایی و مردمی موتور محرک توسعه آموزشی و اقتصادی استان خواهد بود و بوشهر فاصله خود را با استانداردهای آموزشی کشور با سرعت طی خواهد کرد.

Visited 4 times, 1 visit(s) today