دانشجوی معلول واحد دشتستان: هدف اصلی‌ام کسب سهمیه پارالمپیک است
دانشجوی معلول واحد دشتستان: هدف اصلی‌ام کسب سهمیه پارالمپیک است

خبر استان:سعیده عبداللهی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان (برازجان) به مدال نقره مسابقات قهرمانی جانبازان و معلولان کشور در رشته پرتاب وزنه دست یافت. او مدال‌های طلا و نقره کشوری در دیگر مسابقات را نیز در کارنامه خود دارد.

به گزارش خبر استان، خبرگزاری آنا به مناسبت این موفقیت با این بانوی ورزشکار گفت‌وگویی ترتیب داده است که پی می گیریم:

*لطفا خودتان را معرفی کنید؟

– سعیده عبداللهی هستم. متولد سال ۱۳۷۷ دانشجوی سال اول رشته حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان (برازجان).

* هدف و انگیزه شما از ورود به ورزش حرفه‌ای چه بود؟

– به ورزش علاقه‌مند بودم و والدین مرا تشویق می‌کردند، انگیزه من از ورود به ورزش حرفه‌ای نشان دادن توانایی‌ها و پتانسیل‌های بالقوه‌ام بود و با این کار توانستم اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاورم و به همه بگویم که معلولیت من نمی‌تواند سدی در برابر خواسته من برای موفقیت و پیشرفتم شود.

* تاکنون چه افتخارات و مقام‌هایی به دست آورده‌اید؟

– من از سال ۹۰ به مدت ۵ سال است که به طور حرفه‌ای مشغول به فعالیت در این رشته هستم. در سال ۹۱ و ۹۲ به تیم ملی دعوت شدم. در سال ۹۳ اولین مدال نقره خود را در مسابقات قهرمانی کشور به دست آوردم و در سال ۹۴ این مدال را به طلا تبدیل کردم. در سال ۹۵ در رشته پرتاپ وزنه مدال طلا و در پرتاپ دیسک مدال نقره گرفتم و در مهر ۹۵ هم توانستم به مدال نقره دست پیدا کنم.

* وضعیت ورزش شهرستان در رشته خود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

از سال ۹۰ به مدت ۵ سال است که به طور حرفه‌ای مشغول به فعالیت در این رشته هستم. در سال ۹۱ و ۹۲ به تیم ملی دعوت شدم. در سال ۹۳ اولین مدال نقره خود را در مسابقات قهرمانی کشور به دست آوردم و در سال ۹۴ این مدال را به طلا تبدیل کردم. در سال ۹۵ در رشته پرتاپ وزنه مدال طلا و در پرتاپ دیسک مدال نقره گرفتم و در مهر ۹۵ هم توانستم به مدال نقره دست پیدا کنم

 – ما از طرف هیأت دو و میدانی به مسابقات اعزام می‌شویم ولی متأسفانه بودجه هیأت محدود است و وجود یک اسپانسر مالی می‌تواند سطح کیفی تمرینات و مسابقات ما را بسیار بالا‌تر برده و در کسب موفقیت‌های بیشتر ما تأثیر داشته باشد. البته هیچ گونه تبلیغاتی در زمینه جذب ورزشکار در رشته ما صورت نمی‌گیرد که اگر صورت پذیرد مسلما تعداد زیادی از علاقه مندان در این رشته‌های ورزشی شرکت خواهند کرد.

* نقش خانواده‌تان در موفقیت‌هایی که به دست آورده‌اید چقدر بوده است؟

– مسلما بیشترین نقش را در موفقیت یک فرد، خانواده و اراده خود فرد بازی می‌کند. اگر حمایت و تشویق پدر و مادر و برادر عزیزم نبود قطعا اکنون من چنین افتخاراتی را در کارنامه خود نداشتم. همین جا از خانواده‌هایی که یک عضو معلول دارند خواهش می‌کنم که توانایی‌های خاص او را پیدا کرده و در رشد و تعالی‌اش تلاش کنند و شک نداشته باشند که آن فرد معلول نیز با خودباوری در وجودش رشد می‌یابد و دیگر از حالت یک معلول خارج شده و مثل یک فرد عادی در کنار آن‌ها زندگی می‌کند.

* چه اندازه به آرزوی ورزشی خود دست یافته‌اید؟

– هدف اصلی من کسب سهمیه پارالمپیک است که با تمام توان خود در راستای رسیدن به این آرزوی بزرگ می‌جنگم و ان شاءالله آن را به دست خواهم آورد.

* تلخ‌ترین خاطره ورزشی شما چیست؟

– در همین دوره از مسابقات به دلیل ادغام چند کلاس و بیشتر بودن تعداد شرکت کنندگان در کلاس‌های دیگر، متأسفانه با وجود اینکه رکورد من یک متر از رکورد نفر اول آن گروه بهتر بود اما مدال نقره به من رسید.

* شیرین‌ترین خاطره ورزشی شما چیست؟

سعیده عبداللهی نفر اول از سمت راست

– در مسابقات اردیبهشت امسال در حین مسابقات متوجه شدیم که می‌توانیم در دو رشته شرکت کنیم. من هم در دو رشته پرتاب وزنه و پرتاب دیسک شرکت کردم که توانستم یک طلا و یک نقره بگیرم.

* صحبت آخر…

تشکر از پدر و مادر و برادر عزیزم، همه مشوقان و مربی خوبم خانم فاطمه تشنه‌دل و ستار فتحی رئیس هیأت دو و میدانی شهرستان دشتستان و سپاس از خبرگزاری گفتگو و انعکاس این موفقیت.