کلاهبرداری با دام فروش خودرو در بوشهر/ مالباختگان تجمع کردند
کلاهبرداری با دام فروش خودرو در بوشهر/ مالباختگان تجمع کردند
ندای استان: با وجود آنکه چند سالی است اخبار کلاهبرداری فروش خودرو به صورت لیزینگی یا نمایشگاههای غیرمجاز رسانه ای می شود، متأسفانه همچنان این افراد مردم را گمراه کرده و پس از جذب سرمایه های شهروندان، متواری می شوند.

به گزارش ندای استان،در تازه ترین پرونده کلاهبرداری خودرویی که در بوشهر رقم خورده، برخی مالباختگان مقابل نمایشگاه پلمب شده «بوستان آریا خودرو» تجمع کردند، به امید اینکه برای برگشت پول های شان اقدامی صورت بگیرد.

این مجموعه طی ماههای اخیر تبلیغات وسیعی در اینستاگرام برای تحویل فوری و اقساط خودرو انجام می داد که بعضا قیمت های آن از بازار پایین تر بود و باعث جذب بسیاری از مردم در بوشهر و حتی خارج از استان جهت واریز وجه به آنها شد.

مالباختگان چشم انتظار قانون

امروز جمعی از مال باختگان این اتوگالری مقابل آن تجمع کرده و خواستار پیگیری قانونی برای برگشت سرمایه شان شدند.

یکی از مالباختگان گفت: با واریز ۴۰۰ میلیون تومان، قول دادند که یک ماهه به من ماشین دهند، اما وقتی این زمان به ۴۵ روز تمدید کردند و بعد از آن هم خبری نشد، اقدام به شکایت کردم که نهایتا با بسته شدن این محل و فرار مسئولان آن مواجه شدیم.

مالباخته دیگری هم گفت: ۷۵۰ میلیون تومان به این اتوگالری دادم تا دو ماهه خودروی دنا پلاس به من دهند، ولی بعد از گذشت این مدت، با درب پلمب شده این دفتر مواجه شدیم.

شهروند دیگری هم که در جمع معترضان بود، اظهار کرد: ماشین خودم را به اینها دادم و با پرداختی که به صورت نقدی پرداخت کردم، جمعا یک میلیارد و ۱۵ میلیون تومان برای خرید خودروی خارجی در اختیارشان قرار دادم، ولی الان متوجه شدم کلاهبرداری بوده است.

یک مالباخته هم اظهار داشت: وقتی به اینجا آمدم، ۴۲۰ میلیون تومان کارت برای خرید پژو ۲۰۷ کارت کشیدم، تازه می خواستند خودروی پرایدم را به عنوان مابقی هزینه بگیرند که مقاومت کردم و گفتند در زمان تحویل پژو بدهید.

فرد دیگری می گفت: جدا از کلاهبرداری صورت گرفته، افرادی هم که از این مجموعه خودرو گرفته اند متضرر شده اند، چون سند درستی در اختیارشان نیست. مثلا با وجود اینکه پول خودروی صفر داده، ولی طرف دیده پولش درحال از دست رفتن است و راضی شده خودروی کارکرده از اینها بگیرد. همان هم سندش را در اختیارش قرار ندادند.

پیش بینی ۱۵۰ مالباخته

در همین زمینه رییس کل دادگستری استان گفته: تاکنون ۳۰ نفر شکایت کیفری کرده اند، هرچند پیش بینی می شود احتمالا تعداد مالباختگان بالای ۱۵۰ نفر هم برسد، چون در استان های همجوار و تهران هم افرادی برای خرید ماشین به آنها پول داده اند.

مهدی مهرانگیز با بیان اینکه مردم نباید فریب تبلیغات در فضای مجازی را بخورند و با بررسی بیشتری به این معامله ها ورود کنند، می گوید: البته این نافی مسئولیت مجموعه های متولی برای بازدید و بازرسی بر این دفاتر نیست و به مردم قول می دهم نفر اصلی و عواملی که قصور کرده اند به مجازات لازم برسند.

وی تاکنون دو متهم دستگیر شده و نفر سوم هم در دستور کار است و در اسرع وقت دستگیر می شود.

Visited 25 times, 25 visit(s) today
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما